گروه حوادث: دختر جوان و مادرش یک هفته قبل از عروسی قربانی انتقام‌جویی فردی شدند که هنوز انگیزه‌اش از این اقدام معلوم نیست.

اسید پاشی

صبح روز 18 تیر ماه امسال، مسئولان درمانگاهی در شهر سرابله استان ایلام با پلیس تماس گرفتند و ماموران را در جریان اسیدپاشی به‌صورت مادر و دختر جوانی در یکی از روستاهای این شهر قرار دادند.
به‌دنبال این تماس، تیمی از ماموران راهی درمانگاه شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند که این مادر و دختر را عموی خانواده و همسایه هایشان به درمانگاه انتقال داده‌اند. در حالی که مسئولان درمانگاه قصد داشتند مادر و دختر جوان را به خاطر سوختگی شدید به بیمارستان ایلام منتقل کنند، دختر جوان جملاتی به زبان آورد که باعث دستگیری یکی از مظنونان پرونده شد. این دختر به ماموران گفت: چند ساعت پیش، وقتی من و مادرم در خانه مان در خواب بودیم، ناگهان با سوختگی شدیدی که روی صورتم حس ‌کردم، از خواب پریدم و عمویم را دیدم که با ظرفی در دست، مقابل من و مادرم ایستاده بود. تازه آنجا بود که فهمیدم او به‌صورت من و مادرم اسید پاشیده است.

بعد از حرف‌های دختر جوان، ماموران عموی او را بازداشت کردند و قربانیان اسیدپاشی برای ادامه درمان به بیمارستان ایلام و از آنجا به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال یافتند. همزمان با دستگیری عموی خانواده، بازجویی از او در اداره پلیس آغاز شد اما این مرد مدعی شد که در ماجرای اسیدپاشی نقشی نداشته است. او گفت: حدود ساعت 4 بامداد بود که از خانه همسر برادرم صدای فریاد شنیدم. برای همین همراه همسرم به آنجا رفتم که ببینم ماجرا از چه قراراست و در همان لحظه متوجه شدم که آنها هدف اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.

بعد از اظهارات مرد میانسال با توجه به شکایت قربانیان حادثه، بازپرس پرونده برای او قرار بازداشت موقت صادر کرد و بازجویی از وی همچنان ادامه دارد. در همین حال، دختر جوان که همراه مادرش در بیمارستان شهید مطهری تهران بستری است، درخصوص حادثه گفت: سال‌ها پیش، وقتی پدرم فوت کرد، من و مادرم به همراه برادرهایم در خانه عمویم زندگی می‌کردیم. چون عمویم بیکار بود، همه ما با حقوق مستمری که از پدرم می‌گرفتیم، روزگارمان را می‌گذراندیم تا اینکه من مدتی قبل تصمیم گرفتم با مرد جوانی که خواستگارم بود ازدواج کنم.

از همان زمان بود که مادرم هم تصمیم گرفت با اجاره خانه‌ای، زندگی مستقلی برای خودش و برادرهایم فراهم کند اما عمویم مخالف این کار بود. با این حال، ما با اجاره خانه‌ای، به آنجا نقل مکان کردیم و در حالی که یک هفته به عروسی من مانده بود، این حادثه اتفاق افتاد. آن شب وقتی از خواب بیدارم شدم، عمویم را دیدم که ظرف اسید در دستش بود و مطمئن هستم که عامل اسیدپاشی اوست و به‌دلیل اینکه به خواسته ‌اش عمل نکرده‌ایم دست به این کار زده و از او شکایت دارم. براساس این گزارش، تلاش پزشکان برای درمان این مادر و دختر در حالی ادامه دارد که زن جوان در این حادثه دچار 33 درصد و دخترش دچار 32 درصد سوختگی شده و تحقیقات درخصوص این پرونده و شناسایی علت و عامل اصلی اسیدپاشی ادامه دارد.

کد خبر 140635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز