با گذشت چند روز از ماجرای کودک‌آزاری هانیه، این بار دست راست دختربچه‌ای پس از ضرب و شتم شدید از سوی پدرش و سهل‌انگاری در مداوا، به‌رغم انجام 9 عمل جراحی از آرنج قطع شد.

hanieh

به گزارش ایسنا، شیرین صدرنوری، مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، درباره جزئیات این پرونده، اظهار کرد: آنگونه که این دختربچه گفته، در واپسین روزهای فروردین ‌ماه امسال زمانی که مشغول ارسال پیامکی از تلفن همراه خود بوده، پدر و پدربزرگش نسبت به او حساس شده و او را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. از آن زمان دردهای مکرر در دست راست دختربچه آغاز می‌شود و مراجعه به شکسته‌بند خانگی هم مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدیثه فرزند طلاق است و حضانت او پیش از این با مادرش بوده، گفت: حدیثه به‌صورت موقت و تا پایان ایام امتحانات به همراه 2برادر کوچک‌ترش نزد پدرش زندگی می‌کرد. با گذشت 2هفته از دردی که در دست این دختربچه ایجاد شده بود، بالاخره پدرش او را در 11اردیبهشت‌ماه به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل می‌کند اما بنا به گفته دختربچه، به خاطر هزینه درمان، پدرش او را به خانه بازمی‌گرداند.
وی تصریح کرد: پدر این دختر 4روز بعد و زمانی که دست او تا بالای مچ سیاه شده بود، او را به بیمارستان شفایحیاییان منتقل می‌کند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: دختربچه زمانی به بیمارستان شفایحیاییان منتقل می‌شود که دست او از بین رفته بود و به‌رغم تلاش پزشکان و قرار دادن دست او در یخ برای احیای عضو، در نهایت پس از انجام 9عمل جراحی ناموفق، آنها ناچار به قطع دست او از آرنج می‌شوند. صدر نوری با اعلام پذیرش وکالت این پرونده از سوی انجمن حمایت از کودکان، عنوان کرد: با توجه به مدارک موجود، در حال تنظیم دادخواستی علیه پدر این دختربچه هستیم و این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 137369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز