با گذشت 4روز از حادثه انفجار پالایشگاه آبادان، در حالی که وزارت نفت سیاست سکوت در پیش گرفته و هنوز ابعاد این حادثه به روشنی اعلام نشده، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در اظهار نظری، بروز این حادثه را حاصل بی‌تدبیری و بی‌احتیاطی دانست.

به گزارش همشهری، سید مصطفی پورمحمدی با اشاره به اینکه روز حادثه تیمی در محل پالایشگاه مستقر شد، اضافه کرد: گزارش‌های اولیه ما حکایت از بی‌احتیاطی و بی‌تدبیری دارد.
وی با بیان اینکه برای اظهار نظر باید تا رسیدن گزارش کامل صبر کرد، گفت: با توجه به اینکه احتمال بروز انفجار در شرایطی خاص قبلا وجود داشت، مدیران باید دقت و احتیاط بیشتری برای ادامه کار به خرج می‌دادند.

در همین حال، رئیس کمیسیون انرژی مجلس بار دیگر شتابزدگی در بهره‌برداری از پالایشگاه آبادان را علت حادثه ذکر کرد و به خبرآنلاین گفت: تجهیزاتی که برای نوسازی پالایشگاه استفاده‌شده آلمانی است و قرار بر این بوده که بعد از نصب، این تجهیزات تست شود.به گفته حمیدرضا کاتوزیان، این اقدام انجام‌نشده و حتی مسئول پالایشگاه در این زمینه تذکر داده است که در این شرایط پالایشگاه قابلیت راه‌اندازی ندارد، اما متاسفانه دولت در این زمینه عجله کرد.

به گزارش همشهری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم چهارشنبه هفته گذشته کمیسیون انرژی مجلس را موظف به تحقیق درباره علت این حادثه کرده بود. اظهارات اولیه شاهدان و نمایندگان مجلس نیز نشان از بی‌احتیاطی و شتابزدگی در بهره‌برداری از این طرح داشت؛ هر چند شرکت ملی پالایش و پخش به عنوان مسئول مستقیم، بروز حادثه را غیرقابل پیش‌بینی دانسته است. در این حادثه که همزمان با حضور رئیس جمهور در پالایشگاه آبادان رخ داد، یک نفر کشته و بیش از 20نفر مجروح شدند.

کد خبر 136156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز