گروه اقتصادی: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون انرژی مجلس ماموریت داد تا درباره جزئیات حادثه 2 روز پیش پالایشگاه آبادان تحقیق کند و گزارشی درباره علت بروز حادثه که به مرگ یک نفر و مجروح شدن 24 نفر منجر شده است، آماده و به مجلس ارائه کند.

به گزارش همشهری روز سه‌شنبه این هفته فاز جدید تولید بنزین پالایشگاه آبادان اندکی پس از افتتاح توسط رئیس‌جمهور دچار حادثه شد و با منتفی شدن طرح افزایش تولید بنزین سوپر به میزان4.5 میلیون لیتر در روز و سایر مشتقات تا مدت نامعلوم انتقادهای نمایندگان آبادان و اعضای کمیسیون انرژی را مبنی بر آماده نبودن فاز حادثه دیده برانگیخت. شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران روزگذشته در اطلاعیه‌ای نمایندگان منتقد و معترض را به بی‌انصافی متهم و ادعا کرد:آتش سوزی پالایشگاه آبادان قابل پیش‌بینی نبود.

به گزارش همشهری وقوع حادثه در پالایشگاه آبادان آنهم اندک‌زمانی پس از افتتاح توسط رئیس‌جمهور نشست روز گذشته مجلس را تحت شعاع قرار داد و تا آنجا که رئیس مجلس به کمیسیون انرژی مأموریت داد که حادثه روز گذشته آبادان را بررسی و در این رابطه به مجلس گزارش دهند.

ادعای شرکت ملی پالایش و پخش

شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران هم درخصوص آتش سوزی در بخشی از واحد LPG فاز 3 پالایشگاه آبادان که روز سه‌شنبه بر اثر نشت گاز پس از افتتاح این طرح روی داد، اطلاعیه‌‌ای صادر کرد. به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: برخی بی‌انصافی‌ها آماده نبودن پالایشگاه آبادان جهت بهره‌برداری از مرحله نخست فاز3 را علت حادثه بیان کردند و در واقع تمام تلاش‌های کارکنان شرکت در صنعت نفت را زیرسؤال بردند درحالی‌که نشت گاز در بخشی از واحد LPG فاز3 پالایشگاه هرچند اتفاقی ناگوار بود اما حادثه‌ای قابل پیش‌بینی نبود.

کد خبر 136080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز