جمعه ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: به‌دنبال انفجار 3 خط لوله 56 اینچی انتقال گاز طبیعی ایران در استان قم، تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شد.

explosion

به گزارش مهر، بامداد3 رشته خط لوله 56 اینچی انتقال گاز طبیعی ایران در استان قم به دلایل نامشخصی منفجر شد. مسئولیت اصلی این خطوط لوله، انتقال گاز طبیعی از پالایشگاه‌های جنوب کشور به استان‌های شمال و شمال غربی ایران بود. این انفجار در 74 کیلومتری جاده دلیجان به قم به وقوع پیوست و مسئولان شرکت ملی گاز در نخستین اقدام شروع به تخلیه گاز طبیعی از خطوط لوله کردند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تامین گاز مشترکان خانگی و صنایع به‌رغم این انفجار، گفت: تا مشخص شدن نتایج بررسی گروهای کارشناسی نمی‌توان اظهارنظری درخصوص دلیل این حادثه گازی مطرح کرد. به گفته وی، با وجود وقوع این حادثه، هیچ‌گونه افت و یا قطعی گاز در سطح شبکه سراسری حاصل نشده است.

براساس این گزارش، بهمن ماه سال گذشته نیز در 25 کیلومتری شمال منطقه سلفچگان استان قم، 3 خط لوله انتقال گاز منفجر شده بود که باعث لرزش شهر قم و قرمز شدن بخش وسیعی از آسمان این شهر شده بود. در همین حال نماینده مردم محلات و دلیجان با خرابکارانه خواندن انفجار بامداد دیروز، از احتمال ارتباط این اقدام خرابکارانه با انفجار بهمن ماه گذشته خبر داد و در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت گفت: احتمال اینکه انفجار جمعه در ارتباط با انفجار قبلی باشد و هردو انفجار از سوی یک گروه خرابکار انجام شده باشد، به‌طور قوی وجود دارد و کارشناسان امنیتی کشور در حال پیگیری این مسئله هستند.

وی افزود: محل انفجار بامداد جمعه، حدود 100 کیلومتر با محل انفجار قبلی فاصله دارد که خوشبختانه این انفجار تلفات جانی در پی نداشته است و در این حادثه فقط چند نفر از افرادی که برای جلوگیری از سرایت آتش سوزی و خاموش کردن آتش در محل حاضر شده بودند دچار جراحت جزئی شده‌اند.

کد خبر 131738

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز