سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: به‌دنبال وقوع 2انفجار مهیب در ایلام، پلیس 7 نفر از عاملان این انفجارها را که به‌خاطر انتقام‌جویی دست به این کار زده بودند، دستگیر کرد.

شامگاه 29 فروردین، صدای 2انفجار شدید در ایلام، باعث ترس و وحشت مردم این شهر شد. نخستین انفجار در بلوار امام‌علی، این شهر رخ داد و باعث شکسته شدن شیشه‌های خانه‌ای ویلایی و آسیب رسیدن به چند خودرو شد. با حضور پلیس در محل، تحقیقات برای کشف راز این انفجار شروع شد و یکی از شاهدان به ماموران گفت که چند دقیقه قبل یک خودروی پراید را دیده که مقابل خانه‌ ویلایی توقف کرده و سرنشینان آن بعد از پرتاب کردن نارنجک دستی به داخل خانه باعث انفجار شده و پا به فرار گذاشته‌اند.

با اطلاعاتی که از شاهدان و ساکنان خانه به دست آمده بود، تحقیقات برای شناسایی عاملان انفجار وارد مرحله‌ای تازه شد، تا اینکه ماموران در جریان انفجار دیگری قرار گرفتند. دومین انفجار نیز با پرتاب یک نارنجک دست‌ساز به وقوع پیوست. انفجار این نارنجک دست‌ساز که در یکی دیگر از محلات شهر ایلام رخ داد، سبب وارد شدن خسارت به شیشه 2 مغازه و یک‌ خودرو شد. درحالی‌که این انفجارها هیچ‌گونه تلفات جانی دربرنداشت، تحقیقات برای دستگیری عاملان آنها ادامه یافت و ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد انفجار با انگیزه انتقام‌جویی صورت گرفته است.

همین سرنخ کافی بود تا جست‌وجوی پلیسی وارد مرحله‌ای تازه شود و سرانجام با گذشت چند روز از این ماجرا، ماموران موفق شدند عاملان انفجارها را دستگیر کنند. فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با اشاره به دستگیری متهمان به فارس گفت: متهمان 7 نفرند که صبح سه‌شنبه در چند عملیات جداگانه از سوی پلیس دستگیر شدند. وی ادامه داد: عوامل این دو حادثه از اراذل و اوباش هستند و در پرونده آنها چند فقره سابقه زندان و شرارت نیز به چشم می‌خورد.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام تصریح کرد که دستگیر‌شدگان، انگیزه خود را از انجام این انفجارها در شهر ایلام، انتقا‌جویی به خاطر اختلافات قبلی و مسائل مالی عنوان کرده‌اند. به گفته وی، متهمان پس از بازجویی‌های اولیه و تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی استان ایلام شدند.

کد خبر 133521

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز