همشهری آنلاین ریزش آوار در بازار تهران عملیات 7ساعته آتش‌نشانان را برای بیرون آوردن افراد گرفتار در زیر خروار‌ها خاک به همراه داشت

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران وقتی با تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر ریزش فروشگاه دوطبقه روبرو شد، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 7، 1، 73 و 97 همچنین گروه نجات 1 و 9 سازمان را به همراه کلیه مسئولانشان در ساعت 13 و 14دقیقه بصورت همزمان به محل حادثه در مسیر ما بین چهار سوق بزرگ و کوچک بازار تهران روانه کرد که تیم‌های عملیاتی ظرف کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 

فتح اله تیموری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران که در حضور دکتر حسین کلخورانی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و همچنین مهندس محمدرضا حاجی بیگی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تهران، نظارت عملیات آوار برداری را بر عهده داشت گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با قطع جریان گاز، برق و آب فروشگاه به چندین دسته عملیاتی تقسیم شدند.

وی افزود: آنها با اجرای عملیات ایمن‌سازی اقدام به آوار برداری به همراه بیل مکانیکی و جرثقیل موجود در محل کردند.

تیموری درباره جزئیات عملیات آتش‌نشانان افزود:در جریان عملیات از دستگاه زنده یاب و سگ‌های آموزش دیده هلال احمر نیز استفاده شد و در همان لحظات اولیه یک مرد سالمند را از زیر آوار بیرون آورند.

تیموری گفت:آنها در ادامه عملیات، نفرات دیگر که جوان 25، 24 و 17 ساله بودند را از زیر آوار خارج کردند.

عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه پس از معاینه این افراد مرگ دو نفر را تایید و نفر سوم را دارای نبض اعلام کرده که وی را راهی مرکز درمانی کردند.

وی در پایان افزود: مدیر منطقه 1 عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در برنامه گشت ایمنی صبح روز گذشته در ساختمان در دست ساخت مجاور حضور یافته و به علت تغییر شکل در وضعیت ساختمان مجاور و ایمن نبودن فعالیت عمرانی تذکرات ایمنی لازم را به عوامل آنها داد که ظاهرا با بی توجهی آنها مواجه شده است.

آتش‌نشانان پس از بررسی‌های دقیق و ایمن‌سازی محل و با کشیدن نوار هشدار در دقایق اولیه بامداد به ماموریت خود پایان دادند.
علت این حادثه در دست بررسی است.

عکس‌ها: مسلم مویدی - شاپور شیخی - نصیر حاجی اکبری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱