دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: گود‌برداری غیراصولی در پایتخت، باعث فروریختن ساختمان کناری شد و در این حادثه، زنی جوان به همراه 2 پسربچه‌اش زیر آوار جان‌باختند.

atash neshani

حادثه این بار در غرب تهران و در بلوار فردوس رخ داد. کارگرانی که از چند هفته قبل گودبرداری زمین مجاور یک ساختمان 3 طبقه را در این منطقه شروع کرده بودند، خبر نداشتند که فعالیت آنها به قیمت جان 3 نفر از ساکنان این خانه تمام خواهد شد. ساعت 8 شب یکشنبه گذشته، زمانی که کارگران دست از کار کشیدند و ساکنان ساختمان قدیمی هم در حال استراحت بودند، ناگهان بخشی از ساختمان شروع به لرزیدن کرد و لحظاتی بعد فرو ریخت. گرچه همزمان با لرزش ساختمان، بیشتر ساکنان توانسته بودند از واحدهای مسکونی خارج شوند و خود را به کوچه برسانند اما متأسفانه 5 نفر از جمله یک زن جوان و 2 کودک بعد از فرو ریختن ساختمان، زیر آوار گرفتار شدند و تلاش برای نجات جان آنها شروع شد.

7 ساعت آواربرداری

وقتی خبر ریزش آوار به آتش‌نشانی و اورژانس مخابره شد، تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند و از همان زمان عملیات آواربرداری شروع شد. عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس می‌گوید: وقتی امدادگران بعد از حضور در محل حادثه، از زبان اهالی ساختمان شنیدند که 5 نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند، تلاش برای نجات آنها را آغاز کردند.

در همان دقایق اولیه، 2 مرد 54 و 41 ساله از زیر خاک و آهن بیرون کشیده شدند و توسط آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند اما در ادامه عملیات 7 ساعته نجات، امدادگران توانستند اجساد بی‌جان زن 35 ساله و 2 پسربچه 6 و 7 ساله را از زیر خروارها خاک بیرون بکشند که در همان بررسی‌های اولیه، مرگ آنها توسط کارشناسان اورژانس تایید شد.

گودبرداری غیراصولی

تیموری، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در تشریح این حادثه می‌گوید: ساعت 20:7 یکشنبه شب گذشته، وقتی حادثه ریزش آوار به مرکز آتش‌نشانی اطلاع داده شد، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 27، 80، 77 و گروه‌های نجات 7 و 3 آتش‌نشانی راهی محل حادثه شدند.

وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که بر اثر گودبرداری غیراصولی در زمینی در مجاورت یک ساختمان سه‌طبقه، 6 واحد مسکونی از این ساختمان فرو ریخته و تعدادی از ساکنان زیر آوار مدفون شده‌اند. تیموری افزود: با شروع عملیات نجات، آتش‌نشانان اقدام به آواربرداری کردند اما متأسفانه پیدا کردن 3 نفر از حادثه‌دیدگان بسیار دشوار بود و آنها وقتی از زیر‌آوار بیرون کشیده شدند که دیگر نفس نمی‌کشیدند و جان خود را از دست داده بودند.

در همین حال، شفیعی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به مجروح‌شدن یکی از آتش‌نشانان در هنگام عملیات نجات، می‌گوید: متأسفانه این آتش‌نشان هنگام آواربرداری از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت. وی با اشاره به گود‌برداری غیراصولی در مجاورت ساختمان حادثه‌دیده، تصریح کرد:

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این محل قرار بوده یک ساختمان مسکونی ساخته شود و حتی بعد از انجام گودبرداری، مراحل اولیه ساخت ساختمان نیز انجام شده بود که متأسفانه گودبرداری و سست بودن خاک منطقه باعث ریزش ساختمان شده و در نهایت تأسف منجر به مرگ زن جوان و 2 پسربچه شده است. براساس این گزارش، عملیات آواربرداری در ساعات اولیه بامداد دیروز پایان‌یافت و اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شد.

کد خبر 134524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز