جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: در جریان 2حادثه مختلف که پنجشنبه گذشته در پایتخت رخ داد، 2 ساختمان فرو ریخت و 6 نفر زیر آوار جان باختند.

فرو ریختن ساختمان - تهران

نخستین حادثه ساعت 8:48 دقیقه صبح پنجشنبه در خیابان تکاوران شمالی رخ داد و آتش‌نشانان ایستگاه 17 آتش‌نشانی تهران را به محل حادثه کشاند.بررسی‌ها نشان می‌داد تخریب غیراصولی یک ساختمان، باعث فرو ریختن آن و گرفتار شدن چند نفر زیر آوار شده است.

امیر مهدیانی، معاون منطقه3 عملیات آتش‌نشانی، در تشریح این حادثه گفت: کارگران در حال تخریب یک ساختمان قدیمی بودند که ناگهان ساختمان فرو ریخت و آنها زیر خروارها خاک گرفتار شدند. وی افزود: آتش‌نشانان 3کارگر را در مدت زمان کوتاهی از زیر آوار خارج کردند اما امدادگران اورژانس بعد از معاینات اولیه اعلام کردند که هر سه کارگر به‌علت خفگی و صدمات ناشی از ریزش آوار، جان خود را از دست داده‌اند.

براساس این گزارش، دومین حادثه ریزش آوار، 5 ساعت بعد از نخستین حادثه به مرکز آتش‌نشانی گزارش شد. در این حادثه یک مغازه دوطبقه در منطقه بازار فرو ریخته و باعث گرفتار شدن عده‌ای زیر آوار شده بود. شفیعی‌، مدیرکل روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: آتش‌نشانان و امدادگران بعد از حضور در محل حادثه، بلافاصله عملیات نجات و آواربرداری را شروع کردند.

وی ادامه داد: این عملیات تا دقایق اولیه بامداد جمعه ادامه داشت و آتش‌نشانان در این مدت در مجموع 4 نفر را از زیر آوار بیرون کشیدند. شفیعی تصریح کرد: در جریان عملیات، از دستگاه زنده‌یاب و سگ‌های آموزش دیده هلال احمر نیز استفاده شد و در دقایق اولیه حادثه، یک مرد سالمند زنده از زیرآوار بیرون کشیده شد و پس از آن نیز آتش‌نشانان نوجوانی 17ساله و 2جوان 25ساله را از زیر خاک و آهن خارج کردند اما از این سه نفر فقط یک نفر از آنها زنده بود و 2 نفر دیگر زیر آوار جان خود را از دست داده بودند.

به گفته وی، نفر سوم به بیمارستان منتقل شد اما متأسفانه وی نیز در بیمارستان جان باخت. مدیرکل روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: در حادثه دوم، ساختمانی که فروریخته بود، یک ساختمان قدیمی بود که در کنار آن، ساختمان دیگری در حال ساخت بود اما تحقیقات برای مشخص شدن علت ریزش این ساختمان قدیمی ادامه دارد.

کد خبر 128569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز