همشهری آنلاین: تهران- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری گفت: هیات دولت روز چهارشنبه با ادغام وزارتخانه های نفت با نیرو و وزارتخانه های کار با رفاه و تامین اجتماعی موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، لطف الله فروزنده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اکنون تعداد وزارتخانه ها از 21 به 17 وزارتخانه کاهش یافته است.

پیش از این وزارتخانه های راه و مسکن و همچنین وزارتخانه های بازرگانی و صنایع نیز با یکدیگر ادغام شده بودند.

فروزنده گفت: با توجه به این که مجلس دولت را مکلف کرده که اهداف و شرح وظایف وزارتخانه های جدید را به مجلس ارایه کند قرار شد کمیته ای شرح وظایف و اهداف را تنظیم کند که انشاء الله در اسرع وقت پس از بررسی های لازم این شرح وظایف و اهداف تنظیم و به مجلس ارایه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص معرفی وزرای جدید به مجلس گفت: قانون تاکید دارد که وزارتخانه ها باید ادغام شوند و شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه های جدید به مجلس داده شود وقتی ما این لایحه (شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه های ادغام شده) را ارایه کردیم آنگاه مجلس می‌تواند در آن خصوص تصمیم بگیرد.

وی با تاکید بر این که اکنون وزارتخانه جدیدی ایجاد نشده بلکه ادغام اتفاق افتاده است اضافه کرد: اکنون که وزارت راه در وزارت مسکن ادغام شده، وزارت راه وجود ندارد که سرپرست داشته یا نداشته باشد. وزیر مسکن هم که پیش از این مجلس رای گرفته است.

کد خبر 134227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز