همشهری‌آنلاین: ساعاتی بعد از سخنان رئیس سازمان صداو سیما درباره ممانعت مجلس از پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس، سخنگوی هیات رئیسه ادعای عزت‌الله ضرغامی را تکذیب کرد

کوهکن

 به گزارش سایت خانه ملت سخنگوی هیات رییسه مجلس با رد سخنان رییس سازمان صداوسیما مبنی بر ممانعت مجلس از پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس، گفت: تاکنون هیچ درخواستی از سوی صداوسیما در خصوص پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس به هیئت رییسه ارسال نشده و من به عنوان سخنگوی هیئت رییسه این ادعا را تکذیب می‌کنم.

"محسن کوهکن‌ریزی" گفت: سخنان رییس سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه هیئت رییسه مجلس از پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس ممانعت به عمل آورده است، را خلاف واقع دانست و گفت: تاکنون بحثی در این مورد در هیئت رییسه مطرح نشده است.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون روال این بوده که در زمان بررسی بودجه و یا طرح‌ها و لوایح مهم در مجلس، گروهی از شبکه خبر این جلسات را به صورت گزیده پوشش می‌دادند؛ اما تاکنون هیچ بحثی در خصوص پوشش کامل جلسات علنی مطرح نبوده است.

عضو هیئت رییسه مجلس به انتقاد نمایندگان از نحوه پوشش اخبار مجلس در رسانه ملی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آنچه که نمایندگان مجلس در برخی تذکرها و انتقادهای خود از عملکرد صداوسیما مطرح می کردند این بود که چرا عملکرد قوه مقننه به درستی و مانند سایر ارگان‌ها در رسانه ملی منعکس نمی شود.

وی افزود: من به عنوان رابط هیئت رییسه و سازمان صداوسیما و کارپرداز فرهنگی هیئت رییسه هرگونه درخواست از سوی صداوسیما مبنی بر پخش تلویزیونی مذاکرات مجلس را تکذیب می کنم.

کوهکن گفت: از سوی دیگر اینگونه درخواست‌ها معمولا به صورت شفاهی و در قالب رابط هیئت رییسه و صداوسیما در مجلس مطرح می شود و اینکه گفته شده این درخواست به هیئت رییسه ارسال شده، سخن درستی نیست.

"سید عزت الله ضرغامی" در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و تجلیل از چهره‌های ماندگار دانشگاه تهران که صبح دوشنبه 12 اردیبهشت در تالار علامه امینی این دانشگاه برگزار شد، گفت: صدا و سیما از مجلس شورای اسلامی خواست تا مذاکرات نمایندگان مجلس را به صورت مستقیم پخش کند، اما هیئت رئیسه مجلس از این اقدام ممانعت به عمل آورد چون رأی گرفتن بلای جان است و بنابراین اداره مجلس از دست هیئت رئیسه خارج می‌شد.

کد خبر 134026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز