همشهری‌آنلاین: کارگردان تله فیلم «حدس بزن چه کسی برای عید می‌آید» که از اول فروردین ماه پخش در حال پخش است، گفت: بسیاری از فیلم‌های سینمایی ما به تله‌فیلم شبیه شده‌اند.

telefilm

رضا بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، بیان کرد: تله‌فیلم‌ها نمی‌توانند جایگزین فیلم‌های سینمایی شوند، اما ساختن تله‌فیلم، همخوان با سیاست‌ها و ممیزی‌های تلویزیون و برای مخاطبان آن، از ویژگی‌های تلویزیون است.

وی افزود: فیلم‌های سینمایی برای مخاطبان سینما ساخته می‌شوند و اکنون نیز به تله‌فیلم شبیه شده‌اند؛ یعنی مشکل از سینماست که یا سرمایه‌گذاری‌ها کم است و یا سوژه‌ها به گونه‌ای است که بسیار تلویزیونی شده‌اند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: اگر بیشتر به کیفیت تله‌فیلم‌ها پرداخته شود و به کمیت اهمیت داده نشود، تله‌فیلم‌ها می‌توانند برای تلویزیون و مخاطبان آن مناسب باشند.

بهشتی به خبرنگار ایسنا گفت: بخشی از فیلم‌هایی که برای سینما ساخته می‌شوند، با ممیزی‌های تلویزیون همخوانی ندارد، به همین دلیل پخش نمی‌شوند و اگر هم به روی آنتن بروند، باید سانسور شوند که این مناسب نیست؛ یا باید ممیزی‌های تلویزیون و سینما یکی شوند و یا اگر قرار است متفاوت باشند، سانسور شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا پخش فیلم‌های تلویزیونی در نوروز می‌تواند برای مخاطب جذاب باشند؟ بیان کرد: اگر داستان خوبی داشته باشیم می‌تواند جذاب باشد؛ یعنی اگر دست نویسنده کمی بازتر باشد، می‌توان فیلم‌های خوب و جذاب برای تلویزیون ساخت.

رضا بهشتی هم‌چنین درباره‌ی کار جدید خود نیز گفت: در حال نگارش یک سریال 13 قسمتی به‌ نام «هیچکس» بودم که «حدس بزن چه کسی برای عید می‌آید» پیشنهاد شد. بعد از تمام‌شدن این مجموعه فیلمنامه‌ی «هیچکس» را کامل می‌کنم و نیمه‌های اول سال آینده ساخت آن را نیز شروع خواهم کرد

کد خبر 130900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز