همشهری آنلاین: رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد رویه های اعمال شده در ضوابط پخش شبکه های ماهواره ای را نقض فاحش اصول جامعه جهانی اطلاعاتی خواند و از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کرد، تا این سازمان اقدامات موثری را در جهت پایان دادن به تبعیضها دراین رابطه بعمل آورد.

روسای کشورهای هند - برزیل - روسیه - چین

به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در نامه خود ،که توسط نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تحویل دبیرکل این سازمان شد ، با اشاره به برگزاری نشست سران جامعه جهانی اطلاعاتی در سال 2003 در ژنو و انتشار اعلامیه اصول ژنو در این نشست تصریح کرد : در مواد مختلف اعلامیه اصول ژنو، اهمیت اخلاق ، حمایت کامل وجامع از نهاد خانواده ، احترام به تنوع فرهنگی و ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی ،اجازه به بازیگران جامعه اطلاعاتی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر تشویق خشونت و فیلمهای غیر اخلاقی مورد تاکید قرار گرفته است .

عزت الله ضرغامی در ادامه افزود : متاسفانه چندین سال پس از تصویب اعلامیه ژنو نه تنها اصول مذکور در تعاملات بین المللی رعایت نشده اند بلکه در موارد متعددی مورد نقض قرار گرفته اند .

وی در تشریح این امر به شبکه های متعدد ماهواره ای اشاره کرد که در فضای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ارزشهای اخلاقی ،فرهنگی و معنوی جامعه را تهدید می کنند و نمونه های بارز اقدامات این شبکه ها عبارتند از ، تشویق اقدامات خشونت آمیز ، مصاحبه با رهبران گروهکهای تروریستی و پخش برنامه های مضر غیر اخلاقی توسط 90 شبکه که بنیان خانواده را تهدید می نماید .

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : در چنین شرایطی و برخلاف مقررات حقوق بین الملل در خصوص دسترسی به تکنولوژی زیر بنائی اطلاعات و ارتباطات که توسط اعلامیه اصول مورد شناسائی قرار گرفته است پخش شبکه های ایرانی نظیر العالم وسحر از نیل ست و هاتبرد به ناگهان متوقف می شوند .

عزت الله ضرغامی در پایان نامه خود از دبیرکل سازمان ملل متحد در خواست نموده تا اقدامات موثری را برای پایان دادن به تبعیض در دسترسی به تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات ،بهبود شرایط بهداشتی در فضای ارتباطات جهانی و پیشگیری از نقض ارزشهای اخلاقی بعمل آورد .

 

کد خبر 125643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز