همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با پیشنهاد واگذاری همه باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی زیر نظر دولت، وزارت ورزش و جوانان و شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی مخالفت کردند.

هنگام بررسی بند 30 لایحه بودجه 90 کل کشور در جلسه امروز مجلس، مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر پیشنهاد الحاق یک جزء به این بند را مطرح کرد.

بر اساس پیشنهاد الحاقی نجف‌نژاد، دولت مکلف می‌شد نسبت به واگذاری کلیه باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی زیر نظر دولت، وزارت ورزش و جوانان با کلیه امکانات و تجهیزات به صورت اقساط بلند‌مدت به بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند و وجوه حاصله را به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز کند.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود بعد از مطرح شدن پیشنهاد نجف‌نژاد در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت: این پیشنهاد در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم است.

وی افزود: بر اساس برنامه پنجم نمی‌توان برای باشگاه‌های دولتی هزینه صرف کرد و بر این اساس باشگاه‌داری غیرممکن می‌شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: هر آسیبی که به باشگاه‌ها وارد می‌شود، به خاطر دولتی بودن آنها است. چرا که نمی‌توان منابع کافی برای این تیم‌ها صرف کرد.

لاهوتی به وضعیت باشگاه‌های استقلال و پیروزی و دولتی بودن آنها اشاره کرد و گفت: ما باشگاه‌های خصوصی نو‌پایی داریم که به دلیل دولتی نبودن رشد چشمگیری داشته‌اند.

نجف‌نژاد در ادامه جلسه امروز در توضیحی خاطرنشان کرد: در پیشنهادات بودجه 90 آمده است که دو باشگاه استقلال و پیروزی به بخش خصوصی واگذار شود ولی در اینجا ما پیشنهاد داده‌ایم که همه باشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند.

یکی دیگر از نمایندگان در تذکری آئین‌نامه‌ای یادآور شد: واگذاری‌ها باید با توحه به اصل 44 صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه در واگذاری‌های صورت گرفته تا به حال هیچ مشکلی از بخش صنعت و ورزش حل نشده است،. لذا اگر این واگذاری‌ها صورت گیرد همان نیم‎بند ورزشی که در کشور وجود دارد از بین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ نمایندگان مجلس اما با پیشنهاد واگذاری همه باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی زیر نظر دولت، وزارت ورزش و جوانان و شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی مخالفت کردند.‌

 

کد خبر 133577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز