دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: سردسته باند سارقان طلافروشی‌، در ادامه بازجویی‌ها راز انتقام‌جویی خونین خود را فاش کرد.

متهم

این مرد که به اتهام حمل ده‌ها کیلو مواد به 2 بار حبس ابد محکوم شده بود، بعد از فرار از زندان به سراغ آشنای قدیمی‌اش رفت تا نقشه شومی را که در سر داشت عملی کند. 3 سال پیش ماموران پلیس کرج در جریان پیداشدن جسدی در یکی از محله‌های این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد مقتول، مرد جوانی است که به ضرب گلوله از پای درآمده است اما اینکه عامل این جنایت کیست و انگیزه‌اش از این کار چه بوده است، معمایی بود که تا مدت‌ها بعد جوابی برای آن به دست نیامد.

سرقت 8 کیلو طلا

درحالی‌که تحقیقات برای کشف راز جنایت ادامه داشت، بعد از ظهر 19 مرداد سال گذشته، 2 مرد مسلح قدم به یک طلافروشی در شرق تهران گذاشتند و با تهدید 2 جوان فروشنده به مرگ، حدود 8 کیلو طلا را داخل کیسه‌ای پلاستیکی ریختند. آنها قصد فرار از مغازه را داشتند که با مقاومت یکی از فروشنده‌ها روبه‌رو شدند و برای ترساندن او چند گلوله شلیک کردند. صدای شلیک گلوله‌ها کافی بود تا رهگذران در جریان این سرقت مسلحانه قرار بگیرند. درحالی‌که همدست دزدان بیرون از طلافروشی و سوار بر یک موتورسیکلت در انتظار آنها بود، 2 سارق مسلح از مغازه خارج شدند و در همین هنگام خود را در محاصره مردم دیدند.

جوان موتورسوار به محض مشاهده این صحنه، با یک قبضه کلاشینکف به تهدید مردم پرداخت و با شلیک گلوله به سوی آنها، یک نفر را زخمی کرد تا بتواند راه فرار همدستانش را باز کند. همدستان او نیز برای متفرق کردن جمعیت، شروع به تیراندازی به سوی مردم کردند و با پای پیاده از محل فرار کردند. درحالی‌که 5 نفر در جریان تیراندازی‌‌های سارقان مجروح شده بودند، مردم به تعقیب سارقان مسلح پرداختند و لحظاتی بعد موفق شدند با کمک ماموران کلانتری، جوان موتورسوار را دستگیر کنند. این در حالی بود که 2 سارق دیگر از محل گریخته و ناپدید شده بودند.

اعتراف

جوان دستگیر شده بعد از انتقال به اداره آگاهی، 2 همدست فراری خود را جواد و مرتضی معرفی کرد و با اطلاعاتی که او در اختیار پلیس قرار داده بود ماموران توانستند 24 ساعت بعد یکی دیگر از سارقان به نام جواد را دستگیر کنند اما ابوذر بدون برجا گذاشتن ردی از خودش متواری شده بود.

مرگ در بیمارستان

بررسی‌ها برای دستگیری ابوذر ادامه داشت تا اینکه از بیمارستان خبر رسید یکی از کسانی که توسط سارقان مجروح شده بود، در بیمارستان جان باخته است. به این ترتیب پرونده رنگ و بویی جنایی گرفت و جست‌وجو برای دستگیری ابوذر که عامل شلیک مرگبار بود ادامه یافت. اطلاعاتی که همدستان این مرد در اختیار پلیس قرار داده بودند راز جنایتی که سال 87 در کرج رخ داده بود را برملا کرد و مشخص شد که عامل آن جنایت کسی نیست جز ابوذر.

بررسی‌ها نشان می‌داد که ابوذر یک تبهکار مخوف است که سوابق متعددی در زمینه قاچاق مواد‌مخدر و سرقت دارد. او در سال 81، به اتهام حمل ده‌ها کیلو مواد‌مخدر دستگیر و از سوی دادگاه به حبس ابد محکوم شده بود اما بعد از گذراندن 3سال حبس، توانسته بود با سپردن وثیقه میلیاردی از زندان مرخصی بگیرد و پا به فرار بگذارد. او 3 سال بعد از فرار، به خاطر اختلافاتی که با فردی در کرج پیدا کرده بود، به سراغ او رفته و وی را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود. پس از آن با تشکیل باند، نقشه سرقت از طلافروشی خیابان مجیدیه را طرح کرده و در هنگام این سرقت نیز مرتکب جنایت شده بود.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری ابوذر ادامه یافت و کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران موفق شدند بعد از گذشت 9 ماه از سرقت مسلحانه، مخفیگاه متهم را در اطراف کرج شناسایی کرده و او را 10 اردیبهشت امسال دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه ابوذر یک قبضه کلت کمری، 2 تیغه خشاب پر و حدود 2 کیلو گرم طلاهای مسروقه کشف شد و مرد جنایتکار بعد از انتقال به اداره آگاهی، به سرقت مسلحانه، تیراندازی به سوی مردم و ارتکاب 2 جنایت اعتراف کرد.

گفت‌وگو با همسر مقتول

  • همسرتان موقع حادثه چند سال داشت ؟

32 سال، او کارمند بود.

  • چند فرزند دارید؟

یک دختر دارم که الان 7 ساله است.

  • چگونه از مجروح شدن همسرتان باخبر شدید؟

این حادثه دقیقا یک روز قبل از ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد و شوهرم روزه بود. آن روز برای افطار در حال برگشت به خانه بود که دزدان مسلح را در حال سرقت از طلافروشی دید. برای همین می‌خواست مانع فرار آنها شود که هدف اصابت 3گلوله از سوی سارقان قرار گرفت و در بیمارستان جان باخت. حالا دخترم هر بار که قاب عکس پدرش را در دست می‌گیرد، می‌گوید که آرزو می‌کند بزرگ که شد پلیس شود تا از تمامی دزدها انتقام بگیرد.

کد خبر 134017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز