سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان موتورسوار بعد از شناسایی پسربچه‌های کم‌سن و سال در خیابان‌های خلوت پایتخت، با تهدید چاقو، اموالشان را سرقت می‌کردند.

متهمان

نیمه شب اول اردیبهشت امسال، 3 سارق زورگیر که تنها چند دقیقه از آخرین سرقتشان می‌گذشت، در پارکی در غرب تهران نشسته بودند که مورد ظن ماموران گشت کلانتری 133 قرار گرفتند. آنها با دیدن پلیس پا به فرار گذاشتند اما در جریان تعقیب و گریز، یکی از سارقان از سوی ماموران دستگیر شد و برای بازجویی به کلانتری انتقال یافت.

دستگیری قبل از شکایت

مرد جوان که در مسیر انتقال به کلانتری مدعی بود بی‌‌گناه است و هیچ جرمی مرتکب نشده، تصور نمی‌کرد آخرین طعمه او و همدستانش برای طرح شکایت به کلانتری رفته باشد. وقتی متهم و شاکی رو در روی هم قرار گرفتند، شاکی بلافاصله وی را شناخت و به ماموران گفت: چند دقیقه قبل در پارک بودم که این فرد و 2 نفر از دوستانش به من حمله کردند. آنها با تهدید چاقو، پول‌ها و گوشی‌ تلفن‌ همراهم را سرقت کردند و پا‌به فرار گذاشتند، من هم برای طرح شکایت به کلانتری آمدم اما تصور نمی‌کردم به این زودی یکی از سارقان دستگیر شود.

با اظهارت شاکی، جوان دستگیر‌شده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و بازجویی از او آغاز شد.متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به شرکت در زورگیری اعتراف کرد و گفت: ما سوار بر یک موتورسیکلت در خیابان‌های خلوت شهر می‌گشتیم و پسربچه‌های 13-14ساله‌ای را که موبایل گران‌قیمت داشتند، شناسایی می‌کردیم، سپس با تهدید چاقو، موبایل و پول‌هایشان را می‌دزدیدیم و از محل فرار می‌کردیم.

بعد از اعترافات متهم، 2 همدست دیگر او که بدون برجای گذاشتن ردی ناپدید شده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و ماموران با شناسایی مخفیگاه آنها، این دو سارق جوان را هم دستگیر کردند. سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: یکی از اعضای این باند به‌رغم اینکه تنها 18سال دارد، تا‌کنون 3 بار به اتهام سرقت از منزل و سرقت خودرو و موتورسیکلت دستگیر و راهی زندان شده است.

وی ادامه داد: بعد از اعترافات متهمان بیش از 10نفر از کسانی که طعمه این باند قرار گرفته بودند، شناسایی شدند و در تحقیق از آنها معلوم شد که در یکی از سرقت‌ها، اعضای این باند همزمان با تهدید چاقو از 5پسربچه که در پارک بوده‌اند، زورگیری کرده‌اند.

کد خبر 134608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز