چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: برادران معتاد با همدستی یکدیگر، باند خشنی را به راه انداختند و در مدت کوتاهی ده‌ها فقره کیف‌قاپی و زورگیری را در نقاط مختلف تهران رقم زدند اما با دستگیری برادران تبهکار، آنها در نخستین ساعات دستگیری به بیش از 40 فقره سرقت اعتراف کردند.

متهمان

عملیات پلیس برای دستگیری برادران شرور از هنگامی آغاز شد که اطلاعاتی در اختیار پلیس پایتخت قرار گرفت که نشان می‌داد 2 برادر شرور خانه مجردی‌شان را به پاتوق معتادان تبدیل کرده‌اند.
با این اطلاعات، 2 برادر که مهدی و بهروز نام داشتند تحت کنترل ماموران کلانتری 132 نبرد قرار گرفتند و سرانجام ماموران، این دو برادر را چهارم اردیبهشت به دام انداختند و هنگامی که در بازجویی آنها، 25 گرم هروئین و تعداد زیادی کیف‌های زنانه و مدارک مختلف پیدا کردند متهمان را به کلانتری منتقل کردند که در همان نخستین ساعات بازجویی، برادران تبهکار به 40‌فقره کیف‌قاپی اعتراف کردند.

با این اعترافات، با دستور قاضی فرخاک‌فر، دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه 14 تهران (شهید محلاتی)، پرونده متهمان در اختیار کارآگاهان مبارزه با کیف قاپی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان در نخستین اقدام، به بررسی سوابق برادران سارق پرداختند و متوجه شدند مهدی دارای سوابق زورگیری، کیف‌قاپی و مواد‌مخدر است و فقط 3ماه از آزادی او از زندان می‌گذرد، این در حالی بود که برادر وی نیز دارای 2 فقره سابقه بود. براساس این اطلاعات مهدی در پرونده کیف‌قاپی قبلی خود که در سال 86 تشکیل شده بود، به بیش از 100 فقره کیف قاپی اعتراف کرده بود که با حکم قضایی رد مال مالباختگان، جریمه و زندان روبه‌رو شده و راهی زندان شده بود.

سرقت از مرکز تا شرق

با اینکه2 برادر معتاد در کلانتری 132 به بیش از 40 فقره کیف قاپی اعتراف کرده بودند، هنگامی که در پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت نیز تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفتند، به ده‌ها فقره کیف‌قاپی دیگر در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند. براساس اعترافات این دو برادر تبهکار، بیشتر سرقت‌های آنها در خیابان‌های انقلاب، مطهری، سهروردی، طالقانی، نیروی هوایی، نبرد، ابوذر، پیروزی، پرستار، مشیریه، افسریه و مسعودیه صورت گرفته بود.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: دادیار فرخاک فر به‌علت تعداد زیاد سرقت‌های متهمان معتاد، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنان را صادر کرده و شهروندانی که توسط این دو سارق خشن به شیوه زورگیری یا کیف قاپی از آنها سرقت شده است می‌توانند برای تشکیل پرونده یا پیگیری موضوع به پایگاه ششم پلیس آگاهی در خیابان نبرد شمالی مراجعه نمایند.

کد خبر 133610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز