یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان برای گردنبندقاپی شیوه عجیبی به کار می‌برد؛ او با کوبیدن در، صاحبخانه نگران را به جلوی در می‌کشاند و با سرقت گردنبند وی فرار می‌کرد.

متهمان

تحقیقات برای دستگیری سارقان از مدتی قبل و هنگامی آغاز شد که چندین فقره گردنبندقاپی در محدوده شهرک ولیعصر، به ماموران پلیس گزارش شد و با توجه به مشخصاتی که شاکیان از سارقان اعلام کرده بودند، بررسی‌های پلیسی برای شناسایی و ردزنی 2 جوان سارق کلید خورد. درحالی‌که بررسی‌های پلیسی برای یافتن سرنخی از سارقان ادامه داشت، شامگاه بیست و سوم فروردین ماه، مأموران گشت کلانتری 153، هنگام گشتزنی در «بلوار مدائن» به سرنشینان یک موتورسیکلت که مشخصات آنها با مشخصاتی که از سارقان اعلام شده بود، مطابقت داشت، مشکوک شده و آنها را دستگیر کرده و به کلانتری منتقل کردند. هنوز زمان زیادی از دستگیری مردان جوان و انتقال آنها به کلانتری نگذشته بود که زن جوانی برای شکایت از مردان موتورسواری که ساعتی قبل، گردنبند وی را به سرقت برده بودند، وارد کلانتری شد.

شناسایی در کلانتری

زن جوان با دیدن مردان موتورسوار، به سرعت آنها را به‌عنوان سارقان گردنبندش شناسایی کرد و گفت که اطمینان دارد آنها همان سارقان خشنی هستند که برای ربودن گردنبندش به وی حمله ور شده‌اند. با این شکایت، بازجویی از مردان موتورسوار وارد مرحله تازه‌ای شد و پرونده متهمان با دستور دادیار شعبه هفتم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران، برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان به بازجویی از سارقان که 2 جوان 18 و 19 ساله بودند، پرداختند. متهمان با وجود آنکه تلاش می‌کردند خود را بیگناه جلوه دهند در اجرای این مرحله از نقشه خود ناکام ماندند چرا که در مدت کوتاهی چند شاکی دیگر نیز که از آنها به همین شیوه سرقت شده بود با حضور در اداره پلیس آگاهی، 2 جوان تبهکار را به‌عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند.

سرقت پشت در

فرزند یکی از مالباختگان با شناسایی متهمان درباره ماجرای سرقت گفت: ظهر بیست و سوم فروردین ماه، به همراه مادرم داخل خانه بودیم که ناگهان متوجه شدیم کسی محکم به در می‌کوبد، مادرم که از نوع کوبیده شدن در به‌شدت نگران شده بود بلافاصله به جلوی در رفت اما به محض باز شدن در، پسر جوانی که پشت در بود، مادرم را هل داد و همزمان گردنبند او را کشید و به سرعت فرار کرد؛ با دیدن این صحنه به‌دنبال جوان سارق دویدم اما او به سرعت سوار یک موتورسیکلت شد و به همراه همدستش فرار کرد.

شاکیان بیایند

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری این دو سارق گردنبند‌قاپ گفت: با دستگیری این دو جوان تبهکار، گردنبند قاپی در منطقه شهرک ولیعصر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است .وی افزود: از آنجا که احتمال می‌رود آنها سرقت‌های دیگری را نیز رقم زده باشند از کلیه مالباختگان به‌خصوص زنانی که از آنها گردنبندقاپی شده درخواست می‌شود برای شناسایی متهمان و شکایت، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 132607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز