دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه حوادث: سردسته باند زورگیری، بعد از ماه‌ها فرار در خانه‌‌ای مخروبه دستگیر شد.

این مرد و همدستانش از شهرقدس راهی تهران می‌شدند تا نقشه سرقت از طعمه‌هایشان را عملی کنند. تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد. نخستین شاکی، مرد جوانی بود که سراسیمه خود را به اداره پلیس شهر قدس رساند تا از دزدانی که پول‌ها و ماشینش را به سرقت برده بودند، شکایت کند.او به ماموران گفت: قصد فروش خودروی پرایدم را داشتم که مردی به نام یاسر با من تماس گرفت و مدعی شد که می‌خواهد ماشینم را بخرد.

وقتی برای انجام معامله با هم قرار گذاشتیم، او و 3 نفر از دوستانش به محل قرار آمدند و قبل از آنکه حرفی بزنند، مرا به باد کتک گرفتند. سپس با تهدید چاقو، همه پول‌هایم را به سرقت بردند و سوار خودروی من شده و پا به فرار گذاشتند. با طرح این شکایت، قاضی محمدرضا ولیعهدی، رئیس شعبه 103 دادگاه شهر قدس، دستور بازداشت سارقان را صادر کرد و تحقیقات برای شناسایی آنها آغاز شد.
ماموران که مشخصات خودروی مسروقه را در اختیار داشتند، 10 روز بعد، این خودرو را در سطح شهر شناسایی کردند و به راننده دستور ایست دادند.

با فرار مرد جوان، تعقیب و گریز خیابانی شروع شد و ماموران با شلیک چند تیر هوایی، موفق شدند خودروی مورد نظر را متوقف و یکی از سرنشینان آن را دستگیر کنند. جوان دستگیر شده که مجید نام داشت، به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌‌ها به سرقت خودروی پراید اعتراف کرد.وی مدعی شد عضو یک باند زورگیری است که سردسته آن فردی به اسم میلاد است و او بود که نقشه این سرقت را طرح کرده بود.
با اطلاعاتی که مرد جوان در

اختیار پلیس قرار داده بود، یکی دیگر از اعضای باند به نام شهرام نیز دستگیر شد. این مرد هم مدعی بود که سردسته باند میلاد است که هیچ‌کس از مخفیگاهش خبر ندارد. درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری بقیه اعضای باند ادامه داشت، بامداد 13 فروردین امسال، ماموران، جوان سیاه‌پوشی را دستگیر کردند که کلاهی مشکی به سر داشت و می‌خواست خودروی پرایدی را در یکی از خیابان‌های شهرقدس، سرقت کند.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که همدست میلاد، سردسته باند زورگیری، است و این مرد هم‌اکنون در خانه‌ای مخروبه در مرکز شهر مخفی شده است. با این اطلاعات، ماموران راهی خانه مخروبه شدند و میلاد را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. با انتقال مرد جوان به اداره آگاهی، وی به زورگیری‌های سریالی با همدستی اعضای باندش اعتراف کرد و گفت: ما با موتور و ماشین‌ به تهران می‌رفتیم و با پرسه زدن در خیابان‌های خلوت شهر، دست به زورگیری از شهروندان می‌زدیم. در شهر قدس هم به سراغ اتباع افغان می‌رفتیم و با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می‌کردیم.

بعد از اعتراف اعضای این باند به 30 فقره زورگیری در تهران و 12 زورگیری در شهر قدس، قاضی ولیعهدی، دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها در روزنامه‌ها را صادر کرد و از شاکیان احتمالی خواست برای طرح شکایت به شعبه 103 دادگاه شهر قدس مراجعه کنند.

کد خبر 132727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز