گروه حوادث: اختلاف بین ساکنان ساختمان به خاطر قیرگونی پشت بام، حادثه تلخی را رقم زد که قربانی آن مدیر بیگناه ساختمان بود.

سرهنگ یارندی

ظهر 27 اسفندماه سال گذشته، ماموران پلیس شهریار در جریان سقوط مرگبار مردی 47ساله از ساختمانی در این شهر قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این مرد که مدیر ساختمان بوده، دقایقی قبل به‌دلیل نامعلومی از پشت بام ساختمان به پایین پرتاب شده و جان باخته است. وقتی یکی از شاهدان مدعی شد هنگام سقوط مدیر ساختمان، فرد دیگری را نیز روی پشت بام مشاهده کرده اما به خاطر فاصله زیاد او را نشناخته است، این احتمال که وی به قتل رسیده باشد، قوت گرفت. این در حالی بود که نحوه افتادن قربانی حادثه نیز نشان می‌داد که احتمالا فردی وی را به پایین پرتاب کرده است.

با این اطلاعات، تحقیقات از ساکنان ساختمان ادامه یافت و ماموران متوجه شدند یکی از همسایه‌ها، به‌شدت مضطرب است و از پاسخگویی به پلیس خودداری می‌کند ولی از آنجا که مدرک محکمه‌پسندی برای بازداشت وی وجود نداشت، این مرد به‌عنوان نخستین مظنون تحت نظر قرار گرفت.درحالی‌که بررسی‌های تخصصی، فرضیه به قتل رسیدن مدیر ساختمان را قوی‌تر کرده بود، مدتی بعد مردی نزد ماموران رفت و مدعی شد که روز حادثه همسایه مضطرب را بعد از سقوط مرگبار در حالی دیده که در حال پایین آمدن از پشت بام بوده است. به این ترتیب این مرد بازداشت شد و به درگیری با مدیر ساختمان قبل از سقوط وی اعتراف کرد.

وی گفت: مدتی بود که مدیر ساختمان برای قیرگونی پشت بام از من پول می‌خواست و می‌گفت تنها من هستم که پول اشتراکم را پرداخت نکرده‌ام. من هم که به‌شدت دارای مشکلات مالی بودم به بهانه اینکه باید پشت بام را ببینم با وی قرار ملاقاتی گذاشتم، روز حادثه هر دوی ما برای دیدن پشت بام به بالای ساختمان رفتیم. در آنجا بود که با هم درگیر شدیم و این درگیری تا لبه پشت بام کشیده شد و در این کشمکش ناگهان بدون آنکه قصد قتلش را داشته باشم او را هل دادم و وی ناگهان به پایین پرتاب شد و جان باخت. بعد از آن درحالی‌که همسایه‌ها در حیاط جمع شده بودند از فرصت استفاده کردم و به سمت خانه‌ام دویدم. سرهنگ یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران و البرز، با اعلام این خبرگفت: متهم هم‌اکنون با قرار قانونی روانه زندان شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کنترل عصبانیت

معاون اجتماعی پلیس استان تهران و البرز در هشدار به شهروندان اظهار داشت: استرس‌های زندگی از علل عمده تنش‌ها محسوب می‌شود و عدم‌توانایی در کنترل خشم و عصبانیت می‌تواند به حوادث ناگواری نظیر قتل، خودکشی، مصدومیت و... منتهی شود و آینده فرد و نزدیکان وی را تحت‌تأثیر قرار دهد، درحالی‌که هر فردی در اینگونه مواقع می‌تواند با حفظ خونسردی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند و در نهایت برای حل مشکلات از راه‌های قانونی وارد عمل شود.

کد خبر 132500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز