گروه حوادث: به‌دنبال وقوع یکی از خونین‌ترین جنایت‌های سال فرانسه، پلیس جنایی این کشور از پلیس بین‌الملل برای دستگیری عامل این جنایت کمک خواست. مرد جنایتکار که خاویر دوپونته نام دارد بعد از قتل همسر و 4 فرزندش اجساد آنها را در باغچه خانه دفن کرد.

قربانیان حادثه خونین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عملیات پلیس برای دستگیری این مرد 50 ساله، از پنجشنبه گذشته و بعد از آن آغاز شد که اجساد دفن شده 5 عضو خانواده در باغچه خانه آنها در نزدیکی نانت پیدا شد. با کشف اجساد، تحقیقات برای یافتن عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد و بازپرس جنایی در نخستین مرحله دستور کالبدشکافی اجساد را صادر کرد. کالبدشکافی‌های صورت گرفته نشان می‌داد که 5 قربانی این جنایت همگی از فاصله بسیار نزدیک با یک اسلحه کالیبر 22 هدف قرار گرفته‌اند. براساس این تحقیقات، مادر 49 ساله، دختر 16 ساله و3 پسر 13 تا 20 ساله خانواده، همگی هنگامی که در خواب بودند هدف قرار گرفته بودند و بر این اساس، بازپرس جنایی این احتمال را مطرح کرد که آنها قبل از آنکه هدف قرار بگیرند به‌وسیله ماده مخدر بیهوش شده‌اند.


در ادامه تحقیقات از آنجا که پدر خانواده همزمان با این جنایت ناپدید شده بود، یافتن وی به‌عنوان مهم‌ترین سرنخی که می‌توانست به گشودن راز این جنایت کمک کند، مد نظر قرار گرفت و کارآگاهان به تعقیب وی پرداختند اما هیچ اثری از وی به دست نیامد این در حالی بود که مدارکی وجود داشت که نشان می‌داد وی احتمالا از کشور خارج شده است.

پلیس بین‌الملل در جست‌و‌جوی تبهکار

بازپرس جنایی نانت با اعلام اینکه تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری نخستین مظنون این جنایت آغاز شده است، گفت: در حال حاضر از پلیس بین‌الملل خواسته شده تا درصورت دیدن این مرد در هر کشوری وی را دستگیر کنند.وی در توضیح نخستین فرضیه‌ها درباره انگیزه قاتل از ارتکاب این جنایت‌ها افزود: مرد تبهکار این اواخر به‌شدت دچار مشکلات مالی شده بود؛ چرا که او بیش از 50 هزار یورو بدهکاری داشت درحالی‌که درآمد ماهانه وی فقط 4 هزار دلار بود. اما با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که او در 12 آوریل ( 23 فروردین) در یک هتل بسیار لوکس و گران‌قیمت در سواحل مدیترانه اقامت داشته است و این در حالی است که کارکنان هتل می‌گویند که وی بسیار خونسرد و آرام بوده است و این نشان می‌دهد که احتمالا ماجرای این جنایت با خوشگذرانی‌ها و ولخرجی‌های این مرد در ارتباط است.

وی می‌افزاید: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که مرد تبهکار اسلحه‌ و مهماتی را که برای ارتکاب این جنایت نیاز داشته و همین‌طور ساک‌هایی را که اجساد را در آنها پنهان کرده بود، چند روز قبل از قتل عام خانواده‌اش خریداری کرده است. این بررسی‌ها بیانگر آن است که وی از مدتی قبل از ارتکاب این جنایت، به یک کلوپ تیراندازی می‌رفته و با جدیت تمرین تیراندازی می‌کرده است.به گفته مقامات پلیس، وی هنگام تمرین تیراندازی در بیشتر مواقع 2 پسر 20 و 18 ساله خود را همراهش می‌برده و آنها نیز تمرین تیراندازی می‌کردند.

کد خبر 133522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز