سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان برای قتل شوهر خود نقشه شومی طراحی کرد.

 

 او با استخدام یک آدمکش، مرد بیگناه را به قتل رساند اما تنها چند روز بعد از جنایت، پلیس پی به راز او برد. صبح یکی از نخستین روزهای اردیبهشت امسال، زن جوانی نزد ماموران پلیس آگاهی استان گیلان رفت و از ناپدید شدن مرموز شوهرش به نام جواد خبر داد.او مدعی بود که جواد یک روز قبل برای خریدن ابزار آلات کشاورزی خانه را ترک کرده اما از همان زمان ناپدید شده و به خانه برنگشته است.
درحالی‌که زن جوان مدعی بود نگران حال همسرش است، تحقیقات ماموران برای پیدا کردن اوآغاز شد. ماموران مشخصات مرد ناپدید شده را از تمامی بیمارستان‌ها و کلانتری‌ها استعلام کردند اما او نه در بیمارستان بستری شده بود و نه کلانتری‌ها از وی خبر داشتند. با گذشت 24 ساعت از این ماجرا، ماموران که حدس می‌زدند مرد ناپدید شده قربانی حادثه مرگباری شده، تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه خبر رسید جسد سوخته مردی در اطراف شهر پیدا شده است.

سرهنگ کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، همراه بازپرس جنایی و تیمی از ماموران راهی محل پیدا شدن جسد شدند. سوختگی قربانی به حدی بود که شناسایی او امکان پذیر نبود اما بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول احتمالا مرد بوده است. ماموران که حدس می‌زدند جسد متعلق به جواد، یعنی همان مرد ناپدید شده باشد، همسر او را به پزشکی قانونی فراخواندند. این زن اما مدعی شد که قادر به شناسایی جسد نیست و نمی‌داند که وی شوهر اوست یا نه. رفتار خونسرد زن جوان، شک ماموران را برانگیخت و آنها که احتمال می‌دادند این زن از سرنوشت همسرش باخبر است، تحقیقات خود را روی این فرضیه متمرکز کردند.

اختلاف قدیمی

ماموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را از همسایه‌ها و آشنایان مرد ناپدید شده آغاز کردند. این تحقیقات نشان می‌‌داد که جواد و همسرش از مدتی قبل بر سر مسائل خانوادگی اختلاف داشته‌اند، این بررسی‌ها نشان می‌داد حتی درگیری آنها به حدی بوده که فرزندشان برای مدتی مجبور به ترک تحصیل شده بود. با این اطلاعات، شک ماموران نسبت به زن جوان بیشتر شد و با صدور دستور قضایی، وی به‌عنوان نخستین مظنون پرونده دستگیر شد.

استخدام آدمکش

درحالی‌که زن جوان در تمامی مراحل بازجویی‌ مدعی بود از سرنوشت شوهرش بی‌خبر است، ماموران متوجه تناقض‌گویی‌‌های او درباره زمان خروج شوهرش از خانه شدند و برای کشف حقیقت به بازجویی از وی ادامه دادند. بعد از 2 روز، این زن که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و به قتل شوهرش با همدستی مردی به نام حمید اعتراف کرد.او گفت: من و همسرم از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتیم و این اختلافات به حدی بود که از وی کینه به دل گرفتم و تصمیم گرفتم هر طوری شده او را به قتل برسانم.

وی ادامه داد: برای این کار نزد مرد جوانی به نام حمید رفتم. می‌دانستم که او سابقه‌دار است و به وی پیشنهاد کردم که اگر در قتل شوهرم به من کمک کند، 8 میلیون تومان به او خواهم پرداخت. او هم وسوسه شد و با پیشنهاد من موافقت کرد. شب حادثه، قبل از برگشتن شوهرم به خانه، حمید وارد زیرزمین و در آنجا مخفی شد. وقتی شوهرم به خانه آمد، آنقدر خسته بود که بعد از خوردن شام، خوابید. همان لحظه حمید را صدا زدم و او با طنابی که در اختیار داشت وارد اتاق شد. مرد جوان طناب را به دور گردن شوهرم انداخت و بعد او را به قتل رساندیم.

آن شب تا صبح در کنار جسد شوهرم نشستم تا اینکه صبح، فرزندانم به مدرسه رفتند. آنها با دیدن پیکر شوهرم زیر پتو، تصور می‌کردند که پدرشان هنوز خواب است و بعد از رفتن آنها، حمید یک کمد چوبی به خانه‌مان آورد و جسد را داخل کمد قرار دادیم. سپس او خودرویی کرایه کرد و با آن کمد را به خارج از شهر بردیم و در آنجا وی، کمد را به آتش کشید.

دستگیری همدست

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: بعد از اعتراف زن جوان، معلوم شد جسد سوخته مردی که در حاشیه شهر پیدا شده بود، متعلق به همسر متهم بوده است.
وی ادامه داد: ماموران با شناسایی محل زندگی حمید، او را دستگیر کردند و وی نیز در بازجویی‌ها به شرکت در جنایت اعتراف کرد. به گفته سرهنگ عبادالله کریمی، متهمان بعد از بازسازی صحنه جنایت، با قرار قانونی راهی زندان شدند و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 134131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز