گروه حوادث: بازجویی از سردسته باند سرقت تریلی‌ها در حالی ادامه دارد که سردسته باند با اتهام 6 قتل روبه‌روست.

قتل

 

این مرد تا‌کنون به 2 جنایت اعتراف کرده اما مدعی شده که 4 جنایت دیگر، تصادف غیرعمدی بوده است. اوایل فروردین امسال، ماموران پلیس استان قم در جریان سرقت یک تریلی حامل 47دستگاه یخچال قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری دزدان را آغاز کردند. ماموران در بررسی‌های انجام شده موفق شدند انباری که دزدان، محموله مسروقه را به آنجا منتقل کرده بودند، شناسایی کنند و با زیرنظر گرفتن این انبار، 5سارق حرفه‌ای که با پوشیدن لباس ماموران پلیس دست به سرقت تریلی زده بودند، به دام ماموران افتادند.

سارقان بعد از انتقال به اداره پلیس به سرقت تریلی و 47دستگاه یخچال اعتراف کردند اما در این میان آنچه توجه پلیس را به‌خود جلب کرد، سردسته باند بود که یک مجرم سابقه‌دار به شمار می‌رفت.
ماموران متوجه شدند که سردسته باند از 5 سال قبل به اتهام قتل زن جوانی در شهرستان قم تحت تعقیب پلیس بوده است. به این ترتیب، تحقیقات از وی آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به قتل زن جوان اعتراف کرد.

متهم گفت: سال 82، بعد از سرقت مدارک شناسایی از یک خودروی سواری در تهران، تصمیم گرفتم هویتم را تغییر دهم و با استفاده از مدارک مسروقه، زندگی تازه‌ای را در پیش بگیرم. مدتی بعد با شناسنامه مسروقه، زن جوانی را به عقد خودم درآوردم و زندگی مشترکمان شروع شد اما یک روز بر سر مسائل خانوادگی با همسرم بحثم شد و او را با روسری‌اش خفه کردم. سپس خانه را ترک کردم و با همدستی دوستانم یک باند سرقت راه‌ انداختم.

دومین جنایت

قتل زن جوان تنها جنایتی نبود که سردسته باند مرتکب شده بود. بررسی‌های پلیسی نشان می‌‌داد که وی در جریان سرقت یک تریلی در تهران، راننده آن را به قتل رسانده و خودرو و بارش را به سرقت برده بود. متهم در تشریح جزئیات این قتل گفت: من و همدستانم به بندرعباس می‌رفتیم و تریلی‌هایی را که محموله‌های باارزشی بارگیری می‌کردند، شناسایی می‌‌کردیم. سپس این خودروها را تعقیب می‌کردیم و وقتی آنها به محل‌های خلوت می‌رسیدند، با شگردهای مختلفی مثل معرفی خودمان به‌عنوان مامور پلیس، آنها را متوقف می‌کردیم و بعد از ضرب و شتم راننده، تریلی و بارش را به سرقت می‌بردیم.وی ادامه داد: در یکی از این سرقت‌ها که سال گذشته در تهران رخ داد، وقتی با مقاومت راننده روبه‌رو شدم، او را به قتل رساندم و با کمک دوستانم تریلی و بارش را به سرقت بردیم.

قتل‌های غیرعمدی

سرقت تریلی‌ها و قتل 2 نفر، تنها اتهامی نبود که قاتل خونسرد با آن مواجه بود. بررسی پرونده‌هایی که در ادارات پلیس سراسر کشور تشکیل شده بود، نشان می‌داد که این مرد پیش از این نیز در جریان قتل مشکوک 4 نفر دیگر نقش داشته است. طبق اطلاعات پرونده، در سال‌های 82 و 86، دو تصادف مرگبار در شهرستان شهریار و یکی از شهرهای شمالی کشور رخ داده بود که در جریان آنها، 4 نفر کشته شده بودند. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد این احتمال که هر دو تصادف عمدی باشند، وجود دارد و احتمالا عامل حادثه با قصد و نیت قبلی دست به این تصادف‌های مرگبار زده و سپس از محل گریخته است.

وقتی ماموران در ادامه تحقیقات متوجه ردپای قاتل خونسرد در این تصادف‌ها شدند، بازجویی از او را ادامه دادند اما وی مدعی شد: در یکی از تصادف‌ها که باعث مرگ 2 نفر شد، من نقش داشتم اما این تصادف عمدی نبود و من قصد کشتن کسی را نداشتم. در تصادف دیگر هم من نقشی نداشتم و نمی‌دانم عامل آن چه کسی است. براساس این گزارش، هم‌اکنون قاتل خونسرد و همدستانش با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی درخصوص تصادف‌های مرگبار و دیگر جنایات احتمالی این مرد و اعضای باندش ادامه دارد.

کد خبر 133801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز