چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

شیراز - خبرنگار همشهری: عملیات ضربتی پلیس استان‌فارس که در ارتفاعات شهرستان کازرون صورت گرفت با دستگیری جنایتکار مخوفی که 5 سال تحت تعقیب پلیس بود، خاتمه یافت.

متهم

این مرد همدست قاتل سریالی کنار تخته است که در پرونده‌اش با اتهام معاونت در قتل 7 نفر روبه‌روست. سال‌ها پیش وقتی مرتضی، قاتل سریالی کنار تخته، تصمیم گرفت از کسانی که تصور می‌کرد در قتل پدرش نقش داشته‌اند، انتقام بگیرد، برای اجرای نقشه‌اش باندی را تشکیل داد که مرد جوانی به نام یاسر، یکی از اعضای مهم آن بود. مرتضی که در 5 سالگی پدرش را از دست داده بود، با همکاری یاسر و برادرانش، تحقیقات خود را شروع کرد و فهرستی از چند مرد که به تصور وی در قتل پدرش نقش داشتند، تهیه کرد.

از سال 85، جنایت‌های مرتضی و همدستانش شروع شد و او با کمک آنها در مدت 3 سال، 8مرد را به قتل رساند تا اینکه آبان‌ماه 88، ماموران پلیس موفق شدند قاتل سریالی و تعدادی از همدستانش را دستگیر کنند اما در آن زمان هیچ ردی از یاسر، عضو دیگر باند، به دست نیامد. با دستگیری مرتضی و اعتراف وی به قتل 8 مرد، محاکمه او در دادگاه کیفری استان فارس آغاز شد و درحالی‌که تنها خانواده 4 نفر از قربانیان با حضور در دادگاه از او شکایت کرده بودند، این مرد جنایتکار به 4 بار قصاص محکوم شد.

این حکم در حالی صادر می‌شد که بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد همدست فراری او به نام یاسر نیز، در 5 فقره از این قتل‌ها نقش داشته اما هنوز ردی از این مرد به دست نیامده بود.
شنبه گذشته، وقتی مرتضی به اتهام 8 فقره قتل عمدی در بخش کنار‌تخته شهرستان کازرون و در ملأعام به دار مجازات آویخته شد، ماموران با زیرنظر گرفتن کسانی که برای تماشای مراسم اعدام به آنجا آمده بودند، به سرنخ‌هایی از یاسر، همدست فراری قاتل سریالی، دست یافتند.

تحقیقات نشان می‌داد که یاسر بعد از دستگیری مرتضی و دیگر اعضای باند، به کوه‌های اطراف کازرون گریخته و از همان زمان، زندگی مخفیانه‌ای را در آنجا در پیش گرفته است. بررسی‌های اطلاعاتی برای پیدا کردن محل اختفای این مرد ادامه داشت تا اینکه با شناسایی دقیق این محل، شامگاه یکشنبه گذشته، عملیات دستگیری مرد جنایتکار آغاز شد. ماموران با پیاده‌روی در کوهستان خود را به مخفیگاه یاسر رساندند و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.

از آنجا که احتمال داشت مرد جوان مسلح باشد و دست به تیراندازی به سوی ماموران بزند، ماموران به انتظار فرصتی مناسب نشستند و بعد از چند ساعت زیرنظر گرفتن مخفیگاه یاسر، سرانجام در یک عملیات ضربتی او و چند نفر از دوستانش را قبل از اینکه بتوانند عکس‌العملی از خودشان نشان دهند، دستگیر کردند. سردار سجادیان، جانشین رئیس پلیس استان فارس، با بیان این خبر گفت: این مرد علاوه بر معاونت در 5 فقره از قتل‌هایی که قاتل سریالی کنار تخته انجام داده، متهم به معاونت در 2 قتل دیگر نیز هست که تحقیقات درخصوص آنها ادامه دارد.

وی افزود: یاسر علاوه بر معاونت در 7 فقره قتل عمدی، با اتهام‌های دیگری مثل سرقت مسلحانه، درگیری با ماموران پلیس، همدستی با قاتلان و اشرار مسلح و حمل و نگهداری سلاح و مهمات نیز روبه‌روست. سردار سجادیان ادامه داد: این مرد همچنین متهم است در‌سال‌88، بعد از سرقت خودروی شرکت نفت در استان فارس، به مقابل درمانگاهی در حال ساخت رفته و با تیراندازی‌های بی‌هدف، باعث ایجاد جوی از ترس و ناامنی در بین مردم شده است. وی تصریح کرد: علاوه بر این اتهامات، احتمال می‌رود که یاسر در تیراندازی به سوی خودروی مدیرکل آبفای روستایی استان فارس نیز نقش داشته باشد که هم‌اکنون تحقیقات از این تبهکار خطرناک از سوی پلیس استان فارس ادامه دارد.

کد خبر 132948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز