جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: 2 کف‌زن حرفه‌ای در ایام عید در نقش توریست خارجی و راننده تاکسی ظاهر می‌شدند و دست به سرقت از مردم می‌زدند.

متهمان

ظهر 22 فروردین امسال ماموران گشت کلانتری 157 تهران که سرگرم گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های منطقه مسعودیه بودند، به سرنشینان یک خودروی سواری مظنون شدند و به راننده دستور ایست دادند. بعد از توقف خودرو و کشف انواع پول‌های خارجی از سرنشینان آن، هر دوی آنها به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و در بررسی‌های اولیه معلوم شد که این دو مرد جوان از مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج هستند.

از آنجا که احتمال می‌رفت مردان جوان با استفاده از پول‌های خارجی دست به فریب و کف‌‌زنی از مردم زده باشند، تحقیقات در این زمینه آغاز شد و خیلی زود تعدادی از کسانی که در دام متهمان گرفتار شده بودند، شناسایی شدند. یکی از آنها در تشریح شگرد این دو سارق حرفه‌ای گفت: یکی از نخستین روزهای فروردین، بعد از برداشت 200هزار تومان از حساب عابربانکم، منتظر تاکسی ایستادم تا به خانه برگردم. در همین هنگام یک خودروی سواری که 2سرنشین داشت مقابلم توقف کرد و من هم سوار شدم. هنوز مسیر زیادی طی نکرده بودیم که راننده مدعی شد، مسافرش یک توریست خارجی است که تازه به ایران آمده و می‌خواهد با پول‌های ایرانی آشنا شود. در همین هنگام مسافری که روی صندلی جلو نشسته بود، رو به من کرد و بعد از چند کلمه انگلیسی، مقداری پول خارجی به من نشان داد و آنجا بود که مطمئن شدم وی یک توریست است.

شاکی ادامه داد: همانجا همه پول‌هایی که از دستگاه خودپرداز دریافت کرده بودم را به مرد خارجی دادم تا با آنها آشنا شود. او هم پول‌ها را بررسی کرد و بعد همه آنها را به من برگرداند. چند دقیقه بعد وقتی پیاده شدم و پول‌هایم را شمردم، فهمیدم که مبلغ قابل توجهی از آن کم شده. آنجا بود که فهمیدم حرف‌های توریست خارجی دروغ بوده و وی یک سارق حرفه‌ای است که هنگام دیدن پول‌هایم با شگرد کف‌زنی، مقداری از آنها را سرقت کرده است. سرهنگ اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه احتمال می‌رود 2متهم دستگیرشده در ایام عید از افراد زیادی با این شگرد سرقت کرده باشند، گفت: قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش متهمان را در روزنامه‌ها صادر کرده و کسانی که توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 132383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز