گروه حوادث: مربی ورزش رزمی برای از بین بردن ترس شاگردانش با آنها راهی سرقت می‌شد.

متهمان

 اعضای این باند بعد از سرقت خودروهای سواری، با استفاده از آنها به مغازه‌ها دستبرد می‌زدند و اموال مسروقه را به قیمت ناچیزی به مالخران می‌فروختند. تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند زمانی آغاز شد که تعدادی از مغازه‌دارهای شرق تهران با مراجعه به دادسرای ناحیه 4، از دستبرد شبانه دزدان ناشناس به مغازه‌هایشان خبر دادند.

بررسی‌ اظهارات شاکیان نشان می‌داد بیشتر سرقت‌ها بین ساعت 2 تا 3 بامداد صورت گرفته و سارقان بعد از بریدن قفل در مغازه‌های مورد نظر، وارد آنجا شده و نقشه سرقت را عملی کرده‌اند. از آنجا که برخی از مغازه‌ها، مجهز به دوربین مداربسته بودند، فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و مشخص شد سارقان از چند خودروی پراید برای سرقت از مغازه‌ها استفاده کرده‌اند. شماره پلاک خودروهای پراید مورد پیگیری قرار گرفت اما با شناسایی صاحبان این خودروها، معلوم شد سارقان قبل از دستبرد به مغازه‌ها، خودروهای پراید را از خیابان‌ها سرقت کرده و سپس با استفاده از خودروهای مسروقه، نقشه سرقت از مغازه‌ها را عملی کرده‌اند.

دستگیری مالخر

پلیس که احتمال می‌داد با دزدانی حرفه‌ای و سابقه‌دار روبه‌روست جست‌وجو برای پیدا کردن ردی از آنها را ادامه داد.
مدتی بعد یکی از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی، سرنخ مهمی را در اختیار ماموران قرار داد. او گفت در یک دفترچه، شماره سریال تمامی دستگاه‌های ضبط و پخش‌ را که از مغازه‌اش سرقت شده، یادداشت کرده است و از این طریق می‌شود اموال مسروقه را شناسایی کرد. ماموران با در اختیار داشتن این دفترچه به تعدادی از مراکز فروش ضبط و پخش خودرو مراجعه کردند و بعد از چند روز تحقیقات تخصصی، سرانجام توانستند تعدادی از اموال مسروقه را در یکی از مغازه‌های مرکز تهران شناسایی کنند. با شناسایی اموال مسروقه، صاحب مغازه بازداشت شد و درحالی‌که ابتدا مدعی بود از مسروقه بودن این اموال خبر نداشته اما در ادامه بازجویی‌ها به همکاری با سارقان مغازه‌ها اعتراف کرد.

معامله پر سود

مرد مغازه‌دار در بازجویی‌ها به ماموران گفت: ضبط و پخش‌های مسروقه را از 3 مرد جوان خریداری کردم. آنها حدود 50 میلیون تومان دستگاه ضبط و پخش در‌اختیار داشتند و می‌خواستند آنها را در بازار بفروشند. من هم با آنها وارد معامله شدم و در ازای پرداخت یک میلیون و 400 هزار تومان، همه اموال مسروقه را از آنها خریدم.

با اعترافات این مرد، تحقیقات برای دستگیری دزدان ادامه یافت و ماموران با اطلاعاتی که به دست آورده بودند یکی از سارقان به اسم جهانگیر را دستگیر کردند. متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به شرکت در سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و گفت: همدستانم در این سرقت‌ها، 2نفر از دوستانم به نام‌های اکبر و حسین بودند.

وی ادامه داد: من و اکبر از مدتی قبل در یکی از رشته‌های رزمی فعالیتمان را شروع کردیم و مربی و استادمان حسین بود. یک شب که 3 نفری از باشگاه برمی‌گشتیم، صحبت از ترس و شهامت شد. بعد حسین پیشنهاد داد که برای ریختن ترسمان، دست به سرقت بزنیم. از آن به بعد با توجه به شناختی که از منطقه و خیابان‌های شرق تهران داشتیم، سرقت‌ها را شروع کردیم و برای اینکه شناسایی نشویم، ابتدا خودرو سرقت می‌کردیم و با استفاده از آن به مغازه‌ها دستبرد می‌زدیم. بعد از چند روز هم خودروی مسروقه را در یکی از خیابان‌ها رها کرده و به سراغ خودروی دیگری می‌رفتیم.

سرهنگ مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت چندین خودرو و مغازه اعتراف کردند و همچنین مدعی شدند که لوازم داخل ده‌ها خودروی سواری را نیز دزدیده و اموال مسروقه را به قیمت ناچیزی به مالخران فروخته‌اند. وی ادامه داد: شاکیان احتمالی می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 134739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز