کالیفرنیا: یازدهمین دوره مسابقه راندن سه‌چرخه‌های کودکان برگزار شد.

secharkh

در این مسابقه افراد بزرگسال سوار بر سه‌چرخه‌های کوچک و پلاستیکی یا خودروهای اسباب‌بازی کودکان می‌شوند و اغلب در مسیری با شیب تند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. امسال نیز این مسابقات با شرکت صدها نفر برگزار شد درحالی‌که استفاده از کلاه‌ایمنی در آن اجباری شده بود. با وجود این، برخی از شرکت‌کنندگان به‌علت زمین‌خوردن یا تصادف با یکدیگر از ناحیه دست ‌و پا آسیب دیدند. البته اغلب شرکت‌کنندگان و تماشاچیان هدف از برگزاری چنین مسابقه‌ای را شاد بودن عنوان کرده‌اند زیرا گاهی شرکت‌کنندگان خودشان را به‌عمد به زمین می‌زنند. پوشیدن لباس‌های عجیب شرکت‌کنندگان نیز یکی از قسمت‌های جالب این مسابقه است.

صندلی‌چرخدار برای خرگوش معلول

آریزونا: یک‌پسر جوان با ساخت ‌صندلی چرخدار کوچک کمک بزرگی به راه‌رفتن یک‌خرگوش فلج کرد. پل آروئک وقتی با 2بچه خرگوش در حیاط خانه خود مواجه شد که یکی از آنها قادر به راه رفتن نبود چنین فکری به ذهنش خطور کرد. هردو پای این بچه خرگوش فلج هستند و پل برای کمک به ‌آن یک‌صندلی چرخدار کوچک ساخت. این صندلی به بدن خرگوش وصل می‌شود و پاهای عقبی این حیوان در صندلی جای می‌گیرند و خرگوش می‌تواند با اتکا به پاهای جلویی خود به‌راحتی راه برود. گویا مادر این دو بچه خرگوش آنها را در حیاط خانه پل رها کرده بوده است. این پسر جوان پس از ساخت این وسیله هر دو خرگوش را به‌همراه صندلی چرخدار ویژه‌ای که ساخته بود به مرکز حیات‌وحش ایالت آریزونا تحویل داد.

تولد 60بره سیاه از 37گوسفند سفید

لندن: یک‌زوج کشاورز انگلیسی از اینکه 37 گوسفند سفید‌شان 60بره سیاه را به‌دنیا آوردند حسابی شوکه شدند. سالی دوتویت 39ساله و همسرش ژاکوب 29ساله در عین ناباوری پس از تولد بره‌ها متوجه شدند که همگی آنها به‌رنگ سیاه هستند، در حالی که پدر و مادر آنها همگی سفید بوده‌اند. مسئولان انجمن گوسفند داران انگلستان بروز چنین پدیده‌ای را به جهش ژنتیکی در آنها ربط داده‌اند. با وجود این، کارشناسان اعلام کرده‌اند که جهش ژنتیکی باید باعث سیاه‌شدن چند بره و حداکثر 25درصد آنها می‌شد اما این در حالی است که همه 60 بره به دنیا آمده رنگی سیاه دارند. به‌هرحال این مسئله یک‌اتفاق نادر در جهان محسوب می‌شود و دانشمندان درپی یافتن علل این پدیده هستند.

راکن سارق در زمین گلف

فلوریدا: گویا فقط کلاغ‌ها برای علاقه به سرقت اشیای با ارزش، به قول معروف اسم‌شان بد در رفته است. این در حالی است که یک راکن در ایالت فلوریدای آمریکا با سرقت چند کیف‌پول و اشیای دیگر، روی کلاغ‌ها را سفید کرد. البته این راکن به صورت اتفاقی نیز این کار را نکرده و تحقیقات نشان داد وی در این کار حسابی سابقه‌دار است؛ به طوری که درست 2روزپیش از این سرقت نیز کیف‌پول یکی از بازیکنان زن را سرقت کرده بود. ماموران زمین گلف این منطقه موفق شدند راکن بازیگوش را تعقیب کرده و او را پشت یکی از بوته‌های اطراف زمین گلف به دام بیندازند. در محل اختفای این حیوان، تعداد زیادی توپ گلف و کیف‌پول زنانه نیز یافت شد. به گفته پلیس، تلاش برای یافتن صاحبان این اشیاء ادامه دارد.

کد خبر 133614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز