سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت اصلاحی انواع نان برای عرضه در نانوایی‌های استان تهران اعلام شد و از امروز اعمال می‌شود.

نان سنتی

معاون برنامه ریزی استاندار تهران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: براساس مصوبه شورای آرد و نان استان، قیمت نان سنگک با وزن چانه 700 گرم 500 تومان و قیمت نان بربری با وزن چانه 600 گرم 375 تومان است.

نعمت الله ترکی افزود: قیمت نان تافتون با وزن 300 گرم 250 تومان و قیمت نان لواش با وزن چانه 170 گرم 125 تومان تعیین شده است.

وی گفت: بر اساس این مصوبه، قیمت اصلاحی انواع نان به طور میانگین 15 درصد افزایش یافته و هزینه‌های جانبی مورد نظر نانوایان مانند قیمت‌های اصلاحی حامل‌های انرژی نیز در نظرگرفته شده است.

ترکی با هشدار درباره افزایش خودسرانه قیمت نان بیش از نرخ مصوب گفت‌: چنانچه واحدهای نانوایی، محصولات خود را بیش از نرخ های مصوب عرضه کنند مشمول برخورد قانونی از پرداخت جریمه‌های نقدی تا پلمب واحدهای خود می‌شوند.

وی افزود: مردم برای گزارش تخلفات احتمالی می‌توانند با واحد تعزیرات آرد و نان به شماره تلفن 1803 ، ستاد تنظیم بازار به شماره تلفن 124 یا واحد رسیدگی به شکایات مردمی استانداری تهران به شماره تلفن 111 تماس بگیرند.

ترکی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت نان گفت: در مرحله نخست اصلاح قیمت نان، دولت مقداری یارانه بابت گندم پرداخت می‌کرد اما در این مرحله، یارانه دولتی گندم نیز به طور کامل حذف شده است و نانوایان هیچ محدودیتی در تهیه آرد مرغوب و ارتقای کیفیت نان ندارند.

وی گفت: مسئولان شورای آرد و نان تعهد کرده‌اند در مرحله جدید هم به رعایت وزن نان و ارتقای کیفیت آن نظارت کامل داشته باشند.

ترکی افزود: از امروز بازرسان ما نیز با حضور در واحدهای نانوایی بر افزایش کیفیت نان نظارت می‌کنند و چنانچه به این موضوع توجه نشود با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

کد خبر 133450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز