یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته برای وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی گفت: سهم وزارت بهداشت از وام شهریه در روزهای پایانی اسفند 89 نهایی شد؛ اما این اعتبار، نمی‌تواند تقاضای وام را پاسخ دهد.

class

دکتر فرهاد جعفری در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: اعتبار وام شهریه تعیین شده برای وزارت بهداشت 44 میلیارد ریال است و در حال حاضر به دانشگاه‌ها اعلام شده است که فهرست دانشجویان متقاضی برای وام شهریه را ارسال کنند.

وی افزود: تا تیرماه 90 فرصت وجود دارد تا اعتبار مورد نیاز برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه شود و در واقع دانشجویانی که در پرداخت شهریه بدهکار هستند می توانند از این وام استفاده کنند.

جعفری با اشاره به میزان دانشجویانی که می توانند از اعتبار وام شهریه استفاده کنند گفت: با توجه به کاهش اعتبار وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نسبت به میزانی که پیش از این قرار بود در اختیار این صندوق قرار گیرد، در حال حاضر کمتر از 5 درصد دانشجویان شهریه ای می‌توانند از این وام بهره ببرند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: وام شهریه به تناسب مقطع تحصیلی از کاردانی تا فوق تخصصی پزشکی متغیر است و حداقل آن 250 هزار تومان و سقف حداکثر آن 5 میلیون تومان در هر نیمسال تحصیلی است.

 

کد خبر 133239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز