همشهری آنلاین : رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: با توافق مجلس شورای اسلامی 50 درصد اعتبار وام‌های شهریه سال‌های 85 تا 88 زمانی که به صندوق می‌آید، صندوق می‌تواند از آن استفاده کند.

کیوان مرادیان کوچک سرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کل اعتباری که در چهارسال 85 تا 88 به صندوق رفاه واریز شده 330 میلیارد تومان است، اظهارکرد: براساس تصمیم مجلس ، صندوق رفاه مجوز دارد که بتواند 50 درصد این مبلغ که 165 میلیارد تومان است را مجددا وارد چرخه شهریه کرده و ما بقی مبلغ را به خزانه برگرداند که این 50 درصد در طول چند سال آینده به عنوان سرمایه و کمک به منابع صندوق به حساب خواهد آمد.

وی در خصوص نحوه توزیع وام شهریه در سال گذشته، گفت: سال گذشته حدود 104 میلیارد تومان به حساب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم واریز شد که تاکنون 42 میلیارد تومان آن توزیع شده است و ما بقی وام شهریه نیز تا پایان تیرماه به دست دانشگاه‌ها می‌رسد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که نزدیک به 500 هزار نفر در کل کشور اعم از دانشجویان شبانه، پیام نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و آزاد بتوانند از وام شهریه سال گذشته استفاده کنند.

مرادیان در خاتمه گفت: وام شهریه در بودجه سال گذشته 150 میلیارد تومان بود که این میزان امسال 160 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 136241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز