گروه اقتصادی: بانک مرکزی در تازه‌ترین بخشنامه خود به بانک‌ها درخواست کرد تا بانک‌ها شرایط اعطای تسهیلات ارزان قیمت را برای مردم آسان‌تر کنند.

این بخشنامه با اشاره به درخواست برخی شعب بانک‌ها از مردم برای معرفی ضامن کارمند رسمی و ارائه گواهی کسر از حقوق یا ضمانت اشخاص دارای حساب جاری، تاکید کرده است: نظر به اینکه اخذ گواهی یادشده و همچنین تعهد کارمندان رسمی دولت به‌عنوان ضمانت بازپرداخت تسهیلات، مشکلات عدیده‌ای را برای تسهیلات‌گیرندگان به‌وجود می‌آورد و بعضاً معرفی ضامن دارای حساب در شعبه اعطاکننده تسهیلات برای آنان امکان‌پذیر نیست، از این‌رو ترتیبی اتخاذ شود که برای پوشش تسهیلات یادشده، با استفاده ترکیبی از وثایق قابل ‌قبول (ضمانت 2نفر کسبه یا ترکیبی از کارمند و کسبه و...) به‌گونه‌ای اقدام شود که ضمن حفظ حقوق آن بانک، ارائه پوشش و ضمانت برای استفاده‌کنندگان از تسهیلات میسر شود.

تایید تخلف بانک‌ها در مورد نرخ سود سپرده‌ها

خبر دیگر اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی با اذعان بر تخلفات برخی بانک‌ها در مورد نرخ سود سپرده‌ها، خواستار اجرای دقیق بسته سیاستی ـ نظارتی سال 90 تا زمان اصلاح آن شد. به گزارش ایسنا، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر در سیستم بانکی بعضا تخلفاتی در مورد نرخ سود انجام می‌شود و این تخلفات، هم از سوی بانک‌های دولتی است و هم خصوصی.

نگرانی از بازار ارز نداریم

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین گفت:با توجه به‌وجود مازاد ارز در کشور، نگرانی درخصوص این بازار وجود ندارد.به گزارش ایرنا، بهمنی اظهار داشت: هر چند سفته‌بازان گاهی وارد این بازار می‌شوند اما بانک مرکزی به تمامی واحدهای خود اعلام کرده است که ارز را در اختیار متقاضی واقعی قرار دهند. رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه معادل ورود کالای قاچاق، ارز از کشور خارج می‌شود، ‌افزود: به همین دلیل باید از خروج ارز برای واردات کالای قاچاق جلوگیری کرد.بهمنی تاکید کرد: بانک مرکزی قادر به تامین حواله‌جات و‌ گشایش اعتباری (LC) است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 145140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز