همشهری آنلاین : رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از واریز اعتبار وام شهریه 103 میلیارد تومانی به صندوق رفاه خبر داد و گفت: اولویت توزیع وام شهریه با دانشگاه‌هایی است که آمار دانشجویان آنها صحیح و دقیق باشد.

صندوق رفاه دانشجویان

کیوان مرادیان در گفت‌وگو باایسنا، اظهارکرد: وام شهریه به دانشگاه‌هایی که آمار آنها صحیح بوده، واریز شده است و تنها وام به موسساتی واریز نشده است که آمار آنها صحیح نمی‌باشد.

مرادیان پیش از این در خبری گفته بود که از وام شهریه 250 میلیارد تومانی مصوب شده از سوی مجلس شورای اسلامی بیش از 140 میلیارد تومان کاهش یافته است.به این گونه که مجلس شورای اسلامی 100 میلیارد تومان به اعتبار 150 میلیارد تومانی وام شهریه در لایحه دولت اضافه کرده بود، که در این راستا منابع این یکصد میلیارد تومان اضافی هنوز تامین نشده است و معاونت راهبردی ریاست جمهوری قول داده است که در صورت تامین منابع این میزان تحقق یابد، بر این اساس صندوق رفاه دانشجویان بر روی وام 150 میلیارد تومانی حساب باز کرده بود که متاسفانه 28 درصد نیز از همین میزان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 103 میلیارد تومان برای وام شهریه به وزارت علوم واریز شده است که در واقع بیش از 40 میلیارد از وام شهریه 150 میلیارد تومانی که صندوق بر روی آن حساب باز کرده بود نیز کاهش یافته است.

وی در خصوص دلایل کاهش 28 درصدی از وام شهریه 150 میلیارد تومانی نیز تصریح کرد: متاسفانه صندوق در ردیف‌های متفرقه تعریف شده است که در این زمینه نظر مجلس شورای اسلامی این است که این بحث باید جزو تخصیص‌های صد درصد و از موارد متفرقه مستثنی باشد که ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

به گزارش ایسنا، در حالی که صندوق رفاه از شروع توزیع وام شهریه به دانشگاه‌ها خبر داده است؛ اما براساس پیگیری‌های به عمل آمده هنوز به دانشگاه‌های تهران، تربیت‌مدرس، الزهرا، شهید چمران اهواز، تربیت معلم و ...... وام شهریه واریز نشده است.

کد خبر 126709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز