همشهری آنلاین : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال تهیه طرحی هستیم که بر اساس آن آزمون دستیاری از وزارت بهداشت گرفته شود و به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار شود.

علی کریمی فیروزجانی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به سئوال از وزیر بهداشت افزود: از دکتر مرضیه وحیددستجردی دعوت شده است که در جلسه کمیسیون آموزش این هفته، در مجلس حاضر شود و به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: سئوال از وزیر بهداشت به حوزه آزمون دستیاری اختصاص دارد و همانطور که این آزمون دو سال پیش ابطال شد و با مشکلاتی مواجه شد، هنوز ابهاماتی باقی مانده و حل نشده است.

کریمی فیروزجانی اظهار داشت: معتقد هستم که وزارت بهداشت به دلیل مشغله های بسیاری که در حوزه بهداشت و درمان دارد و آموزش پزشکی هم امر مهمی است و حتی آزمون دستیاری امر حیثیتی و مهمی است، نباید حق داوطلبان ضایع شود و این آزمون باید از وزارت بهداشت گرفته شود و به سازمان سنجش واگذار شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که آزمون دستیاری سال 88 با آن مواجه شد، گفت: آزمون دستیاری که در سال 88 برگزار شد بار اول با مشکل تقلب و خرید و فروش سئوالات مواجه شد و بار دوم نیز سئوالات از استاندارد لازم برخوردار نبود و در این زمینه گروه زبده ای از سوی کمیسیون آموزش این موضوع را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سئوالات واجد استاندارد لازم نبود.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظر شخصی من این است که نظام آموزشی کشور در صورت یکپارچه شدن این مشکلات را نخواهد داشت. در 10 سال اخیر آزمون دستیاری 2 بار با مشکل تقلب و خرید و فروش سئوال مواجه شد و مستندات این موضوع هم وجود دارد. اما سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری کنکور است با چنین مشکلاتی مواجه نیست.

وی یادآور شد: ما در حال تهیه طرحی هستیم که پس از تهیه، آن را به امضای نمایندگان مجلس می رسانیم که در آن، آزمون دستیاری از وزارت بهداشت جدا شود و به سازمان سنجش آموزش کشور سپرده شود.

کریمی فیروزجانی اظهار داشت: در مجموع معتقدم که آموزش در کشور باید یکپارچه شود اما این کار یک شبه امکان پذیر نیست و باید به تدریج برای آن برنامه ریزی کرد که هیچ یک از بخش‌های آموزشی در کشور آسیب نبینند و حقی از داوطلبی در هیچ آزمون تضییع نشود.

کد خبر 131902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز