همشهری آنلاین : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تاسیس دانشگاه جامع بین المللی امام خمینی(ره) در استان مرکزی خبر داد و گفت: این دانشگاه با حمایت دولت و استاندار استان مرکزی تا پایان سال 90 احداث می شود.

نورالله حیدری دستنایی در گفتگو با خبرگزاری مهر، در ارتباط با دلایل تاسیس این دانشگاه تاکید کرد: استان مرکزی به نوعی زادگاه امام خمینی(ره) محسوب می شود و ایجاد دانشگاهی به نام امام در آن ضرورت دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان مرکزی از استان‌های مهم و برتر کشور محسوب شده و خلا داشتن یک دانشگاه بین المللی که جامع باشد در این استان احساس می شود، ادامه داد: تاسیس این دانشگاه بارها در سفرهای مختلف رئیس جمهور به استان مرکزی مطرح و مصوب شد که البته پیگیری هایی نیز صورت گرفته است.

حیدری افزود: در سفری که دو روز گذشته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی داشتند، به علت سنخیت کار ما با امور دانشگاهی، برتاسیس این دانشگاه تاکید شد و هنگامی که اعضای شرکت کننده از کمیسیون در این سفر پیشینه این کار را بررسی کردند، احساس شد خواسته به حقی است.

وی گفت: مقرر شد در این زمینه، پیگیری های استانی صورت گیرد و چون شرایط مالی و املاک در استان مرکزی برای ساخت این دانشگاه فراهم است، پس از دریافت مجوز، کار به صورت استیجاری آغاز می شود تا یک دانشگاه متناسب با مقام امام از نظر کالبدی و فیزیکی تاسیس شود و دانشجویان خارجی و داخلی در رشته های متناسب با نیاز کشور در آن تحصیل کنند.

نماینده مردم کوهرنگ، اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بودجه مورد نیاز دانشگاه بین المللی امام خمینی خاطرنشان کرد: بودجه مورد نیاز در حال برآورد است؛ بخشی از آن را استان مرکزی بر عهده می گیرد و بخشی دیگر را دولت پرداخت می کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی هنوز در فصل تصویب بودجه سال 90 است و دولت می تواند در بخش توسعه مراکز دانشگاهی این بودجه را در نظر گیرد.

حیدری خاطر نشان کرد: در این راستا، بودجه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان یکی از پیشنهادهای کمیسیون مطرح می شود و امیدواریم این دانشگاه تا پایان سال در یکی ازشهرستان های خمین یا اراک تاسیس شود.

کد خبر 132150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز