جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش غیر متعهدها از رژیم صهیونیستی خواست به مسئولیت‌هایش در چارچوب قوانین بین‌المللی عمل و از گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین خودداری کند.

هشدار شدید غیر متعهد ها به رژیم صهیونیستی

به گزارش واحد مرکزی خبر ماجد عبدالعزیر، نماینده مصر در جنبش غیر متعهدها در سخنانی که از طرف این جنبش در نشست علنی شورای امنیت در باره اوضاع خاورمیانه ایراد می‌کرد این مطلب را بیان کرد.

وی گفت، خودداری اسرائیل از تمدید ممنوعیت شهرک سازی و اعلام اخیر این رژیم در باره گسترش شهرک سازی با تعهداتش در قبال روند صلح مغایرت دارد و صداقت اسرائیل را درباره راه حل دو کشور زیر سئوال می‌برد.

نماینده مصر تصریح کرد، جنبش غیر متعهدها بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهد با صدور قطعنامه ای از اسرائیل بخواهد به تعهدات قانونی خود عمل کند.

وی افزود، جنبش غیر متعهدها معتقد است جامعه بین‌المللی برای مقابله با این وضع خطرناک باید قطعنامه خود را درباره رعایت تعهدات طولانی مدت اسرائیل برای به تحقق رسیدن راه حل دو کشور بر مبنای قوانین بین المللی و روند صلح، تجدید کند.

عبدالعزیز خاطر نشان کرد این تلاشها باید متضمن از سرگیری مذاکرات در باره وضعیت نهایی باشد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از نیویورک،‌آخرین دور مذاکرات صلح به سرپرستی آمریکا در سپتامبر سال 2010 به علت اختلاف نظر طرفین درباره شهرک سازی متوقف شد. فلسطینیان اعلام کردند تا وقتی که اسرائیل شهرک سازی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس را متوقف نکند این مذاکرات را ادامه نخواهند داد

کد خبر 133026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز