همشهری آنلاین: رئیس رژیم صهیونیستی با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد و از وی خواست تا به طور علنی گزارش گلدستون را لغو کند.

 به گزارش ایسنا، پیشتر در گزارش گلدستون نیروهای رژیم صهیونیستی به ارتکاب جرائم جنگی در غزه متهم شده بودند اما قاضی گلدستون اخیرا در روزنامه واشنگتن پست به این موضوع اشاره کرد که وی در اتهام زدن به نیروهای اسرائیلی در ارتکاب جرایم جنگی اشتباه کرده است.

 این موضع گیری جدید قاضی گلدستون انتقادهای فراوانی را علیه وی مطرح کرده است.

 در همین حال شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در رابطه با تغییر موضع گلدستون با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گفت‌وگو کرد و از وی خواست سازمان ملل نیز در راستای موضع گیری جدید گلدستون حرکت کند.

 رئیس رژیم صهیونیستی و دبیر کل سازمان ملل همچنین در مورد تحولات اخیر در نوار غزه و همچنین راههای از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

 در ابتدای این نشست که در نیویورک برگزار شد،‌ پرز به حملات از غزه به مناطق اسرائیلی‌ها اشاره کرد.  پرز گفت: سازمان ملل نمی‌تواند در مورد حملات از غزه به اسرائیل خنثی عمل کند.

 دبیر کل سازمان ملل نیز ضمن محکوم کردن حملات از غزه به مناطق اسرائیلی‌ها این موضوع را اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی نباید اقدامات متقابل انجام بدهند که این موضوع باعث افزایش تلفات می‌شود.  وی از دو طرف درگیر خواست که به صورت مسالمت امیز اختلافاتشان را حل کنند.

 به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت‌، دبیر کل سازمان ملل در ادامه به رئیس رژیم صهیونیستی گفت که سازمان ملل گزارش گلدستون را لغو نخواهد کرد و از مفاد پیشین آن عقب نشینی نمی‌کند.

 پرز همچنین از بان کی مون خواست که به صورت علنی گزارش گلدستون را محکوم کند.

 همچنین روز هاآرتص گزارش داد که دبیر کل سازمان ملل به شیمون پرز در نشستی در نیویورک گفت که سازمان ملل گزارش گلدستون را لغو یا رد نخواهد کرد.

 رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که با توجه به موضع گیری اخیر گلدستون تلاش می‌کند سازمان ملل را به لغو گزارش گلدستون متقاعد کند.

 بان کی مون رژیم صهیونیستی را به عدم شفافیت در مورد این گزارش متهم کرد و گفت که اگر تل آویو با نگارندگان این گزارش همکاری می‌کرد، گزارش نتایج متفاوتی داشت.

 رئیس رژیم صهیونیستی نیز به بان کی مون گفت که سازمان ملل رفتارهای دوگانه‌ای در قبال تل آویو به کار می بندد.

 مارتین نیسرکی سخنگوی بان کی مون گفت: دبیر کل سازمان ملل در مورد خشونت‌های اخیر در نوار غزه خواستار خویشتن داری دو طرف شد.

کد خبر 131839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز