همشهری‌آنلاین: همایون شجریان اواخر اردیبهشت با گروه همنوازان حصار در چند شهرستان اجرای برنامه خواهد داشت و محمدرضا شجریان اواخر شهریور امسال (16 سپتامبر)تور کنسرت‌های خود در اروپا را آغاز خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت دل آواز تور کنسرت‌های استاد محمد رضا شجریان در اروپا از 16 سپتامبر(25 شهریور) در استانبول ترکیه  شروع خواهد شد  و در نهایت 20 اکتبر در آلمان به پایان خواهد رسید.

بر اساس این گزارش در فاصله این دو کنسرت آقای شجریان و گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی در کشورهای هلند،‌بلژیک،آلمان،‌انگلیس و اتریش و سوئد به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رفیعی مدیر برنامه‌های آقای شجریان هم در گفت وگویی که با روزنامه شرق داشت گفت که آلبوم آقای شجریان چند مدتی است در انتظار مجوز وزارت ارشاد است و همزمان این آلبوم قرار است از طریق مجوز شرکت در آمریکا هم با توجه به قوانین کپی‌رایت در این کشور اجازه انتشار در خارج از ایران را بیابد.

از سوی دیگر بنابر گزارش خبرگزاری مهر ،مجموع کنسرت های  همایون شجریان با گروه موسیقی "همنوازان حصار" در سال جدید ابتدا در شهرستان ها و سپس در تهران برگزار می شود و قرار است پس از کنسرت بندرعباس در تاریخ 29 و 30 همین ماه در نیشابور اجرای برنامه داشته باشند.

همچنین پس از بندرعباس و نیشابور همنوازان حصار خردادماه در ارومیه و تبریز اجرای برنامه خواهند داشت در همین راستا نیمه دوم سال جاری و در فصل پاییز نیز با رپرتواری جدید در تهران به اجرای برنامه می پردازند.

 کنسرت گروه موسیقی "همنوازان حصار" به سرپرستی و آهنگسازی علی قمصری  در دو بخش برگزار می شود به این ترتیب که بخش نخست اجرا در آواز دشتی آغاز و در دستگاه نوا ادامه پیدا می کند به این ترتیب که قطعاتی به صورت بداهه نوازی تار و کمانچه و آواز اجرا می شود و در ادامه همین قسمت قطعاتی از آلبوم "نقش خیال" به روی صحنه می رود؛ بخش دوم این کنسرت در چهارگاه آغاز و در ادامه قطعاتی از آلبوم "آب،نان،آواز" اجرا می شود و در بیات اصفهان به پایان می رسد.

کد خبر 132755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز