یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه سیاوش به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری کنسرت آیینه‌ها را در شهرهای ایران اجرا می‌کنند.

homayoun

به گزارش هنرآنلاین، کنسرت آیینه ها مهرماه امسال در تهران برگزار و به دلیل استقبال مخاطب، چند شب دیگر هم تمدید شد. سپس گروه سیاوش برای اجرای برنامه به اراک و همدان رفتند. این گروه هم اکنون در جدیدترین تور موسیقیایی خود به اصفهان (25 و 26 بهمن)، رشت (28 و 29 بهمن)، آمل (2 و 3 بهمن)، یزد (9 و 10 بهمن)، بندرعباس(12 و 13 بهمن)، قزوین (15 و 16 بهمن) خواهد رفت.

این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود. بخش اول به موسیقی تنبور اختصاص دارد. در این بخش قطعات «دم، دیوانگی، رندی» براساس اشعار خیام، مولانا و حافظ اجرا خواهد شد. در بخش دوم، موسیقی سنتی ایرانی در دستگاه نوا و اجرای قطعات «نگار»، براساس شعری از مهسا زمانیان، «آیینه‌ها» براساس شعری از هومن ذکایی، قطعه بی کلام «از عشق» و «افلاکـ» از مولانا خواهد بود.

سهراب پور ناظری(آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه)، حسین رضایی نیا (سازهای کوبه‌ای)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، حمید خوانساری (عود)، اصغر عربشاهی (تار) مهیار طریحی (سنتور)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای)، داریوش آذر (کنترباس) همایون شجریان را در این کنسرت همراهی خواهند کرد.

 

کد خبر 197695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز