جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه روز 26 فروردین 90 به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا ، آیت‌الله احمد جنتی  در خطبه‌ی دوم نماز جمعه  این هفته‌ تهران با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) بر اساس یک روایت، گفت: فاطمه زهرا(س)، علی است ولی امام نیست. در همه‌ی فضایل، غیر از مسائلی که بانوان از آن معاف بودند، دوشادوش و شریک حضرت علی (ع) بود. بانویی است که فرشته بر وی نازل می‌شد. مقام حضرت زهرا (س) کمتر از حضرت مریم نیست.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به روز ارتش خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که ارتش مکتبی و ولایی داریم که ولایت فقیه را قبول دارد و تحت فرمان است. چک و چانه هم نمی‌زند. اهل عبادت و مناجات با خدا نیز هستند. مردم نیز به این ارتش افتخار می‌کنند و ارتش نیز به مردم ایران افتخار می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 89 از سوی مقام معظم رهبری به جهاد اقتصادی، طرح سوال کرد که هدف از جهاد اقتصادی چیست؟

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تعبیر به جهاد و جنگ کردند. دشمن در دو محور با ما به جنگ آمده است؛ محور نخست اقتصاد است که قصد دارد ما را فلج کند و اگر بیکاری و مشکلات روزمره مردم را داشته باشیم، این حکومت نمی‌تواند سرپا بماند و دیگری جنگ روانی است که دشمنان با حرکت‌های براندازی می‌خواهند مردم را از حکومت جدا کنند و حکومت دلخواه خود را روی کار آورند.

جنتی خطاب به این دشمنان گفت: بروید مثنوی را بخوانید و قضیه‌ی کدورا فراموش نکنید. خیال نکنید هر کاری که آن‌جا شد این‌جا نیز انجام می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که جهاد اقتصادی دارای الزاماتی است، تصریح کرد: جهاد اقتصادی کمر بسته برای خدا کار کردن است. اگر این جهاد موفق باشد، اسلام پیروز شده و اگر شکست بخورد اسلام شکست خواهد خورد.

وی تقویت معنویت را یکی از الزامات جهاد اقتصادی نام برد و گفت: هرجا معنویت به میدان آمد، موفقیت نیز به دنبال آن آمد. از جبهه‌ی جنگ تا سایر جبهه‌ها این‌گونه است. هماهنگی مساله‌ی دیگری است و همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و کسانی که در صنایع و کارخانه‌ها هستند، باید فعالیت کنند و تولید را بالا ببرند. دولت، ملت و سه قوه باید با هم هماهنگی کنند و اگر کوتاهی صورت گیرد، نتیجه‌ای محقق نخواهد شد.

جنتی یادآور شد: رشد 8 درصدی باید تحقق یابد و این چیزی نیست که عده‌ای کار کنند و عده‌ای بنشینند و نگاه کنند. مقام معظم رهبری فرمودند که به مسائل فرعی نپردازید. نباید افکار از مسائل اصلی برگردانده شود، بلکه مسائل اصلی باید مورد توجه باشند. حاشیه نباید جای متن را بگیرد.

دبیر شورای نگهبان به موضوع تفرقه اشاره و با بیان این‌که دشمن می‌خواهد میان ما تفرقه‌افکنی کند، گفت: این تفرقه‌ها اعم از نژادی، قومی، مذهبی و سیاسی است. انتخابات هم نزدیک است.باید مواظب باشیم و همه باید وحدت کلمه را حفظ کنیم. همه باید در یک صف و زیر یک پرچم قرار گیریم و این رمز پیروزی است.

خطیب نماز جمعه این هفته‌ی تهران موضوع مستند «ظهور نزدیک است» را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در این‌که ظهور نزدیک است، حرفی نیست، ولی مصداق معین کردن از غلط‌های روزگار است. هرکس این را معین کند، اشتباه است. بروید کتاب سید ابن طاووس که در مورد فرزند عزیزش نوشته است را مطالعه کنید. ظهور نزدیک است، ولی کی و چند سال دیگر خدا می‌داند.

جنتی با تاکید بر این‌که افکار جوانان را متشتت نکنیم، گفت: آن‌چه مسلم است ظهور نزدیک است، ولی این‌که چه زمانی است، خدا می‌داند. شاید خود حضرت هم ندانند و نمی‌دانند.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته‌ی تهران با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: کشورها بپا خاسته‌اند. آمریکایی‌ها و غربی‌ها بیخود دست و پا می‌زنند. این بیداری، بیداری اسلامی است و مظهر بارز آن هم نماز جمعه‌ها است. در این‌جا می‌توان متوجه شد که نماز جمعه چه معجزه‌ای می‌کند. این بیداری پیدا شده و این مردم و جوانان هستند که به میدان آمده‌اند، نه احزاب و سیاستمداران. در ایران نیز این‌گونه بود. مردم بیدار شده و با هم بسیج شدند.

 

دبیر شورای نگهبان خطاب به مردم این کشورها که تاریخ انقلاب ما را مطالعه کنید گفت: پیام من به شما این است که ارزان تمام نمی‌شود. در این مملکت زندان، شکنجه، زنده به گور و راه انداختن چماقداران را انجام دادند، ولی نتیجه‌ی 15 سال مقاومت، انقلاب اسلامی شده است. شما نیز باید همین کار را بکنید. خیال نکنید که اگر 100 کشته دادید کار تمام می‌شود. هرچه کشته دهید می‌ارزد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در لیبی  ناتوی لعنتی مردم را بمباران می‌کند و می‌گوید اشتباه کردیم. غلط کردید اشتباه کنید. مگر چنین چیزی می‌شود؟ آن‌قدر حواستان پرت است که هدفتان را عوضی می‌گیرید؟ در مصر نیز مردم متوجه شدند که می‌خواهند فریبشان بدهند و بپا خاستند، اما مظلوم‌ترین آنها مردم بحرین  هستند. جرم آنها علاوه بر بیداری اسلامی، تشیع است.

جنتی در ادامه خاطرنشان کرد: عربستان که در تمام دوران وجود رژیم صهیونیستی یک قدم به ضرر اسراییل برنداشت و یک نظامی برای کمک ارسال نکرد، وقتی در یمن آشوب می‌شود به دلیل این‌که شیعه هستند سرباز می‌فرستد تا آنها را سرکوب کند. اکنون نیز برای بحرین سرباز می‌فرستد.

 

دبیر شورای نگهبان در پایان، نامه‌ی وزیر امور خارجه‌ کشورمان به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: از وزارت خارجه این انتظار را داشتیم. از آقای دکتر صالحی نیز تقدیر می‌ کنیم. به‌ویژه به دلیل جمله‌ی آخر این نامه مبنی بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به این تحولات و عواقب ناشی از آن بی‌تفاوت بماند؛ چراکه ادامه روند جاری و عدم حل بحران بحرین به گونه‌ای مردم‌پسندانه، عادلانه، منصفانه، منطقی و مبتنی بر تامین مطالبات مردمی می‌تواند اوضاع را از کنترل خارج و از این طریق منطقه خلیج فارس را بی‌ثبات نماید، که آثار و عواقب آن در کل جهان پدیدار خواهد شد».

جنتی یادآور شد: مگر مردم می‌توانند بنشینند و نگاه کنند؟ بوی تعفن عربستان سعودی دارد همه جا را می‌گیرد. مردم از وهابی‌ها متنفرند. عربستان نیز در نوبت است.

 آیت‌الله جنتی در خطبه‌ی اول نماز جمعه این هفته‌ی تهران نیز با اشاره به این‌که خداوند متعال بشر را برای عبادت و بندگی آفریده است، تصریح کرد: آسمان، زمین و بشر بدون هدف خلق نشده‌اند؛ زیرا اگر بی‌هدف باشد خلقت باطل می‌شود. بشر در معرض آفت است و نیاز به هدایت و ارشاد دارد. بنابراین خداوند انبیا را به نمایندگی خود برای هدایت و نجات مردم از عذاب و رساندن به بهشت جاوید فرستاد.

دبیر شورای نگهبان افزود: انبیا هیچ سمتی از خود نداشتند و هرچه داشتند بندگی و رساندن پیام خدا بود. عده‌ای که منافع خود را در خطر می‌دیدند، قصد داشتند که مردم را به بیراهه بکشانند و در مقابل انبیا می‌ایستادند. ایستادن در مقابل انبیا یعنی ایستادن در مقابل خدا. دشمنی و جنگ با انبیا، دشمنی و جنگ با خداوند است، بنابراین این محاربه با خداست. هرکس این موارد را تکذیب کند، خدا را تکذیب کرده و تصدیق آنها، تصدیق خداست.

جنتی در ادامه گفت: خدا می‌تواند به طور مستقیم برای خیلی‌ها عذاب بفرستد، ولی در میدان جنگ، عذاب مشرکان را به دست پیامبرانش انجام می‌داد و هرکس ذره‌ای به دشمن کمک کند، با خدا دشمنی کرده است. کسانی که حضرت موسی و عیسی را قبول داشتند، ولی پیامبر را قبول نداشتند کافر خدا بودند و باید بدانیم که این جدا کردنی نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته‌ی تهران با طرح این سوال که مگر امام خمینی (ره) چه می‌خواست و به دنبال چه منافعی بود؟ گفت: یاری امام (ره) یاری خدا بود؛ زیرا امام (ره) خدا را می‌خواست. دشمنی با امام (ره) دشمنی خدا بود. پس از آن نیز مقام معظم رهبری آمد. خواسته‌ی مقام معظم رهبری چیست؟ برای چه زندگی و شب و روزش را وقف کرده است؟ رهبری نیز همان راه را می‌خواهد. نتیجه این‌که هرکس وی را یاری کند خدا را یاری داده و هرکه با وی دشمنی کند با خدا دشمنی کرده و خدا نیز با او دشمنی می‌کند و در این خصوص جای تردیدی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: فتنه‌ای در گذشته انجام شد و بحمدالله از آن عبور کردیم. آنها باید بدانند که با چه کسی درگیر شدند. وقتی مردم را به خیابان ریختند، شورش کردند، تخریب کردند، کشت و کشتار کردند با چه کسی طرف شده بودند؟ یک طرف رهبری و ولی امر مسلمین است که جانشین امام و امام هم جانشین امام زمان (عج) بوده، و طرف دیگر هم صف مقابل خدا و پیغمبر است. اینها مبالغه نیست، متن قرآن است.

جنتی اضافه کرد: حالا که آتش‌ها فروکش کرده بنشینند و در خانه فکر کنند و ببینند که با خودشان چه کردند و چه بلایی بر سر یک عده جوانی که توجه نداشته و خام و ساده بودند آوردند. خدا آنهایی را که بازگشته و به اشتباه خود پی بردند، بیامرزد و آنهایی که در همان راه ادامه می‌دهند وای به روزگارشان.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: یک صف، صف الله است و صف دیگر افرادی اعم از آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها هستند که همان صف دشمنان خداست. راه ما روشن است. ما می‌دانیم مقصدمان کجاست. با این وضعیت اگر کسی در این راه کشته شود شهید است و اگر سالم باشد کار خود را انجام می‌دهد. کسانی که در صف مقابل قرار گرفتند بروند و قرآن را مطالعه کنند

کد خبر 132365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز