جمعه ۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) گفت:

seddighi kazem

 ایشان در فرمایشات خود به موضوع های سازنده ای اشاره کردند که رضایت از عملکرد دولت در سال همت مضاعف و کار مضاعف از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال 89 را به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری کرده بودند، افزود: این شعار با شعور همراه شد و عملکرد مجموعه نظام و مردم در این سال نشان داد که مردم و نظام ما در این جبهه موفق بودند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود نکاتی را برجسته کردند که همت در پیشرفت های علمی یکی از این نکات است و فرزندان انقلاب، فرزندان سفره شهادت و فرزندان همت حضرت امام (ره) در عر صه علمی با مجاهدت، تلاش و جهاد؛ حماسه ای ماندگار را در تاریخ رقم زدند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اگر کشور با این آهنگی که در پیش گرفته است،پیش برود ، طولی نخواهد کشید که قله های رشد و پیشرفت به دست جوانان این مرز و بوم فتح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: امروز کشوری در حوزه علم و فناوری پا به عرصه وجود گذاشته و این علوم و فنون را با دین ، نماز، شعارهای دینی و پایبندی به اصول اخلاقی در هم آمیخته است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین به پیشرفت های هسته ای، ماهواره ها، موشک ها، نانوتکنولوژی و صدها شاخه ناشی از این علوم اشاره کرد و گفت: بسیاری از داروهای ضد سرطان که برخی از این داروها تنها در ایران ساخته شده، ناشی از پیشرفت های معجزه آسایی است که به دست جوانان انقلابی و ولایت مدار در سایه ایثار به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون از آرزوهای دیرینه ای بود که در این دولت با جرات، جسارت ، توکل به خدا و اعتماد به حمایت مردم اجرا شد و مردم در سایه عنایات خداوند و توجهات امام زمان و همتی که همواره از خود نشان دادند این بار نیز سختی ها را برای پیشرفت تحمل می کنند که در آینده آثار و برکات زیادی برای کشور و نظام به همراه خواهد داشت.

وی گفت: از آثار مثبت هدفمند کردن یارانه ها که بعدها خواهیم دید صرفه جویی در استفاده از منابع و ذخایر و همچنین توزیع عادلانه ثروت و اجرای عدالت اجتماعی است که البته تا رسیدن به قله فاصله زیادی داریم اما ایجاد اشتغال و کسب ثروت ملی از آثار نقدی این قانون است و منتظر آثار و برکات دیگرش هستیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین به نامگذاری سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب امسال در میان اولویت های گوناگون بر روی جهاد اقتصادی تکیه کردند که دارای مبنای قرآنی است و خداوند می فرماید اگر انفاق نباشد و بنیه اقتصادی قوی نباشد ، هرگز سعادت دنیوی و اخروی را نخواهید دید.

وی افزود: وابستگی انسان را سرافکنده می کند و باید بنیه اقتصادی را قوی کرد، خودکفا شد و فقر را از جامعه بیرون کرد و دشمن را منکوب کرد تا جامعه سعادتمند شود.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی گفت: جهاد اقتصادی برای ما یک معنویت و تقرب به خدا و زمینه ساز عبادت های دیگری است که اگر به درستی محقق شود ،برکات زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر کشور را می خواهیم بستر ظهور امام زمان قرار دهیم باید با حرکت جهادگونه و بسیج گونه وارد میدان شویم، گفت: در مسئله اقتصادی باید همانند مسئله جنگ که دشمن در برابر ما ایستاد ، عمل کنیم و با توجه به این حکم حکومتی و دستور ولی امر؛ آحاد مردم و دولتمردان وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: در جهاد اقتصادی مردم به رهبر عزیزشان لبیک خواهند گفت و چون مجاهدانه وارد می شوند دشمن را عقب خواهند زد و پیروزی قطعی از آن آنهاست.

وی با تاکید بر حفظ ایمان و مراقبت از اولویت ها گفت: ایمان از کژی عمر، هرزگی و تنبلی جلوگیری می کند و ما با پرهیز از حاشیه ها و پرداختن به متن باید تمام همت خود را در اجرای دقیق این اولویت مهم یعنی جهاد اقتصادی بکار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی از سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه خواست از هیچ کوششی در خدمت به مردم دریغ نکنند و در صورتی که گلایه هایی از یکدیگر دارند این گلایه و مشکلات را بین خود حل و فصل کنند و به میان مردم نکشانند.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: یک زلزله ای در منطقه پیش آمده که حاصل آن استقرار ارزش های اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران از انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی که بر دو رکن جمهوریت و اسلامیت استوار است، یاد کرد و افزود: تبلور جمهوریت نظام اسلامی را در ولایت فقیه می بینیم و ایشان با رهبری داهیانه اسلامیت جامعه را تحت نظر دارند.

وی گفت : انقلاب ایران، انقلاب مردمی بود که در آن همه اقشار و گروهها حضور داشتند و ما امروز شاهد چنین انقلاب هایی در مصر و تونس هستیم که از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به دخالت بیگانگان در تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با فریبکاری ، دغلکاری و سوء استفاده تلاش می کند تا مهره های خود را در این کشورها بگمارد اما تاکنون توفیقی نداشته است ضمن اینکه تلاش می کند در ایران هم چالش ایجاد کند اما تاکنون مغلوب بوده است و از این پس هم مغلوب خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در آغاز خطبه هم با استناد به آیات و روایات همگان را به تقوای الهی و خویشتنداری در برابر نفس اماره، ضایع نکردن حقوق مردم و پرهیز از اموری که انسان را از خداوند دور می کند، دعوت کرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه به اسرار نماز و تاثیری که بر انسان می گذارد ، اشاره کرد و گفت:‌ اگر انسان با حقیقت عبادت کند خداوند او را مخزن اسرار الهی خواهد کرد و با اسرار نماز آشنا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: هنگامی که انسان در نماز سر بر سجده می گذارد و به خاک می افتد ، چهره او که نمادی از خوبی ها و بدی هاست بر زمین می افتد و نشان می دهد حساسترین عضو بدن باید در پیشگاه خداوند تعظیم کند.

وی افزود: این موضع را باید پاکیزه نگه داشت و برای مطهر نگه داشتن آن کوشید.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: دست انسان که نشانگر رغبت و رحمت انسان در پیشگاه پروردگار است ، هنگام نماز بر زمین نهاده می شود تا تواضع بنده را در پیشگاه خدا نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ؛ قیام در هنگام نماز را نشان دهنده کمال احترام انسان در برابر عظمت خداوند و خالق خود دانست.

وی به فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و نشاط زمین اشاره کرد و گفت: هنگام تحویل سال ، انسجام و اتحاد عمومی را در طبیعت می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت :‌ در قرآن آیات زیادی در زمینه بهار طبیعت و زنده شدن دوباره طبیعت همزمان با تحویل سال آمده است که با خواندن این آیات الهی می توانیم به عظمت خالق هستی و تحولی که در طبیعت روی می دهد ، پی ببریم.

وی ادامه داد : با فرا رسیدن بهار طبیعت ، بندگان باید دل های خود را شستشو دهند و با لباس تقوا از نسخه های شفابخش الهی استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در قرآن در زمینه نرمش دل انسان همزمان با بهار طبیعت آیات فراوان آمده است و امروز کشتارهایی که غربی ها در سایر کشورها انجام می دهند به دلیل کدر شدن دلها و دوری از خدا و یاد خداست.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: ما باید با فرارسیدن سال نو تیرهای شیطان را از دلهای خود دور کنیم و از خداوند متعال نیز کمک بخواهیم.

وی ادامه داد: مرگ پایان حیات انسان نیست بلکه مقدمه حیات انسان است و انسان با جهاد با نفس و فداکردن جان خود در راه حق می تواند به عزت ابدی برسد.

خطیب نماز جمعه تهران به روایتی از نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: قرآن بهار دل است و اگر انسان با قرآن مانوس شود دل او نیز بهاری می شود.

وی یادآور شد: مومنان با ادای نماز شب و دعای سحر می توانند ارتباط خود را با پروردگار محکم کنند و دوری از انسان های گنهکار نیز می تواند انسان را در این مسیر بسیار کمک کند.

امام جمعه موقت تهران افزود : یاد امام عصر (عج) نیز سبب شادی روح و بهار دل مومنان می شود و انسان را در رسیدن به مقصد الهی کمک می‌کند.

کد خبر 130955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز