نمازگزاران تهرانی در اعتراض به حوادث 25 بهمن راهپیمایی کردند و با صدور قطعنامه‌ای 8 بندی خواستار محاکمه مهدی کروبی و میرحسین موسوی شدند.

تهران نماز جمعه

در این راهپیمایی که از مصلای نماز جمعه در دانشگاه تهران آغاز شد و در میدان انقلاب به پایان رسید، راهپیمایان شعارهایی در محکومیت فتنه‌گران سر دادند. دعوت به این راهپیمایی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت گرفته بود. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، آورده بود:

دعوت سران فتنه از حامیان منافق و سلطنت‌طلب و اراذل ضد‌انقلاب برای ایجاد اغتشاش در بیست‌وپنجم بهمن ماه با هدف فراهم کردن خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه بالاخص آمریکا و انگلیس و اسرائیل غاصب که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز شد، بار دیگر پرده از چهره خبیث مهره‌های سوخته استکبار و لاشه‌های متعفن سیاسی فتنه88 برداشت و نشان داد که اتحاد پلید و شوم جیره‌خواران و مزدوران ضدانقلاب به همراه منافقان و سلطنت‌طلبان روی دیگری از نفاق نوظهور و تلاش استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی برای گشودن دوباره راهی است که با عزم و اراده راسخ و استوار ملت غیور و بصیر ایران اسلامی در سال 1360 مسدود و منجر به فرار خودفروختگان جنایتکار و پناه گرفتن آنان زیر چتر حمایتی صدام خون‏آشام شده است.

نمازگزاران تهرانی در این راهپیمایی از خواص خواستند تا سکوت خود را شکسته و موضع شفاف درباره اتفاقات یکسال و نیم اخیر بگیرند.«برخورد قاطعانه با مزدور بیگانه»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «ای رهبر بت‌شکن- بت نفاق بشکن»، «صبر ملت تمام است این آخرین پیام است» و «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» شعارهایی بود که روی پلاکاردهای در دست نمازگزاران نقش بسته بود.

در پایان راهپیمایی روز گذشته قطعنامه‌ای در 8 بند صادر شد. راهپیمایان در این قطعنامه تاکید کردند: از قوه قضاییه مصرّانه می‌خواهیم تا فوری و بی‌درنگ به شکایات واصله رسیدگی و با محاکمه موسوی و کروبی که هدفی جز شکستن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به دشمنان اسلام و انقلاب ندارند، مزدوران استکبار را به سزای اعمال خیانتکارانه خود برسانند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: راهپیمایی شکوهمند بیست و دوم بهمن ماه همه ساله موج بزرگی از امید و خودباوری را در دل شیفتگان انقلاب اسلامی و مردم آزادی‌خواه جهان نسبت به استحکام و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ناامیدی و یأس را در اردوگاه دشمنان کوردل نسبت به عدم‌تأثیر توطئه‌های گوناگون استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه نظام و انقلاب ایجاد می‌کند، ما تظاهر‌کنندگان دعوت به اغتشاش در بیست و پنجم بهمن را عدم‌همراهی آشکار سران فتنه با ملت بزرگ ایران و به رسمیت نشناختن بیست و دوم بهمن به‌عنوان روز حاکمیت و پیروزی ملت ایران بر کفر و نفاق و استکبار جهانی توسط مردگان سیاسی دانسته و این دعوت را اعلام رسمی جداسازی راه سران فتنه و عوامل وابسته‌شان از اقیانوس عظیم ملّت بزرگ ایران و دوری از صراط مستقیم نهضت و انقلاب اسلامی و پشت کردن به آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) می‌دانیم و خواستار برخورد شدید دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی با عوامل داخلی و پیاده‌نظامان رژیم صهیونیستی می‌باشیم.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: هدایت‌های روشنگرانه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی و خویشتنداری مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و صبر ملت غیرتمند ایران نتوانسته است سران گمراه فتنه را از جهالت و خواب غفلت بیدار کرده و آنان را از سقوط در جهنم پستی و رذالت و همراهی با دشمنان دیرینه اسلام و انقلاب اسلامی باز دارد. ملّت آزاده و شهید‌پرور ایران اجازه نخواهند داد مشتی قدرت‌طلب خود فروخته و ایادی درونی استکبار با عصیان و گردنکشی ارزش‌های اسلامی را به تمسخر گرفته و آرامش جامعه را بازیچه حقد و کینه و خودخواهی قرار دهند و به‌رغم آغشته بودن دستان کثیفشان به خون جوانان عزیز از مجازات گریخته و با قرار گرفتن درحاشیه امن همچنان با صدور بیانیه‌های فتنه‌انگیز زمینه خوش‌رقصی برای دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و اذناب داخلی‌شان را فراهم نمایند.

تقدیر خطیب جمعه تهران از راهپیمایان 22 بهمن

خطیب نماز جمعه  تهران با اشاره به اینکه عده زیادی درخواست می‌کنند که سران فتنه دستگیر شوند بر اینکه قوه قضاییه باید در این مورد مصلحت اندیشی کند، پیشنهاد داد که سران فتنه در خانه خود زندانی شوند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این مطلب، اظهارکرد: کاری که قوه قضاییه می‌تواند انجام دهد و من فکر می‌کنم که در اندیشه است که انجام بدهد، این است که ارتباط اینها را به کلی از مردم قطع کند. در خانه آنها باید بسته شود، رفت‌وآمدهایشان محدود شود،

نتوانند پیام بدهند و پیام بگیرند و تلفن و اینترنت آنها باید قطع شود و در خانه خود باید زندانی شوند.به گزارش ایسنا، جنتی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و گفت: با هزار زبان از مردم عزیز تشکر می‌کنم؛ چرا که راهپیمایی 22 بهمن برای ما باور کردنی نبود. برای دنیا باورکردنی نیست که مردمی که32 سال از انقلاب‌شان گذشته است و همیشه هم با مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند و با سختی‌ها روبه‌رو بوده‌اند همچنان از نظام، امام، دولت و ارکان نظام نبریده‌اند و نه تنها از حضور آنها کم نشد بلکه بیشتر هم شد.

کد خبر 128597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز