جمعه ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه روز نوزدهم فروردین سال 90 به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب  خطبه‌های امروز نماز جمعه  تهران با اشاره به تحولات منطقه گفت: مردم مظلوم لیبی امروز هم توسط ناتو کشته می‌شوند، هم توسط حاکم خدانشناس و مستبد این کشور که مزدورانش دست به کشتار و جنایت می‌زنند. غرب هم که می‌گوید برای کمک به مردم رفته است نتوانسته در ددمنشی و جنایات قذافی توقف ایجاد کند، گویی سر و سری با هم دارند و در پشت پرده خبرهایی است تا مردم لیبی هر چه بیشتر آسیب ببینند، اما من به این مردم اطمینان می‌دهم که نتیجه صبر و استقامت، پیروزی است.

صدیقی در ادامه به قضایای یمن اشاره کرد و گفت: آمریکا که خود حامی و سازنده دیکتاتورها بوده، همواره در یمن نیز حامی دیکتاتور این کشور بوده است و این کشور از همسایه خود یعنی عربستان سعودی برای مقابله با مردم خود کمک می‌گیرد؛ اما او نیز به ناچار در برابر قیام مردم به زانو درخواهد آمد. از همه این‌ها مصیبت‌ بارتر وضعیت مردم قهرمان و مسلمان بحرین است. مظلومیت آن‌ها مضاعف است چرا که حاکم بحرین با آن‌ها همان رفتاری را می‌کند که اسرائیل با مردم غزه انجام می‌دهد. مردم را می‌کشد و متعرض زنان و کودکان می‌شود و حتی اجازه نمی‌دهد که مجروحان در بیمارستان مداوا شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: گناه مردم بحرین که قیام کردند چیست؟، آنها می‌خواهند بر سرنوشت خود حاکم باشند و هر بحرینی یک رای داشته باشد؛ اما پاسخ آن‌ها گلوله و کشتار است. مردم بحرین گاهی در مقابل نظامیان به آن‌ها گل می‌دهند و گاهی قرآن به دست می‌گیرند اما جواب آنها گلوله است و سران انقلابی دستگیر می‌شوند و خانه‌هایشان مورد یورش قرار می‌گیرد.

وی افزود: این‌که دولت بحرین از سعودی‌ها کمک گرفته است نشانه عجز اوست. ما از رفتار حاکمان امارات و سعودی تعجب می‌کنیم. چطور آن زمان که غزه تحت شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی بود آنها حمایت نکردند در حالی که مردم غزه سنی هستند، این نشان می‌دهد که آنها شیعه و سنی برایشان مهم نیست بلکه تابع آمریکا و انگلیس هستند.

صدیقی خاطرنشان کرد: ما از این جنایات ابراز انزجار و تنفر می‌کنیم و به مردم بحرین اطمینان می‌دهیم که آن خدایی که فرعونیان را از بین برد در کمین است و میوه جهاد، پیروزی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تعطیلی روز چهاشنبه حوزه‌های علمیه در اعتراض به جنایات حاکم بحرین گفت: این تعطیلی دو پیام داشت یکی محکومیت این جنایات و اشغالگری عربستان سعودی در بحرین و این‌که آن‌ها به خود اجازه می‌دهند مردم بی‌دفاع را بکشند و پیام دوم نیز این است که قیام مردم منطقه جواز شرعی دارد و قیامی برای خداست و قطعا پیروز است.

صدیقی افزود: دوره آمریکا سر آمده و دوره افول آمریکا آغاز شده و این کشور یک یک سنگرهای خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به قرآن‌سوزی یک کشیش گفت: این تنها کار یک کشیش نبوده است، سکوت هیات حاکمه آمریکا و عدم مجازات این کشیش نشانه هماهنگی و وجود برنامه‌ای در پس پرده است و حاکی از اسلام‌هراسی آنهاست. دین ما دینی است که مردم را آزاد می‌کند و مشت غارتگران بین‌المللی را باز می‌کند در حالی که آنها حتی به مردم خود نیز رحم نمی‌کنند. حرکت‌هایی مانند قرآن‌سوزی گرایش ملت‌ها به قرآن را بیشتر می‌کند.

صدیقی با اشاره به پیروزی ملت مصر و قیام مردم منطقه افزود: امروز مصر زیر پرچم اسلام و امام زمان ماست و حرکت‌هایی که در منطقه آغاز شده است، حرکت‌های نجات‌بخش و در راستای تحقق آرمان‌های اسلام است.

امام جمعه موقت تهران با تبریک روز فناوری هسته‌یی گفت: ثمرات نظام اسلامی در حوزه معنویت فراوان بوده است و جوانان و دانشگاهیان ما معنوی شده‌اند به طوری که می‌بینیم نماز جماعت‌ها و اعتکاف‌ها و اردهای راهیان نور با استقبال بی‌نظیری مواجهند در کنار این می‌بینیم که فناوری‌های پیشرفته‌ای به دست آمده است.

وی تاکید کرد: ما خواهان فناوری صلح‌آمیز هسته‌یی هستیم و این حق ماست و معتقدیم فناوری هسته‌یی به آن شکلی که بمب بسازند نباید در اختیار هیچ کشوری باشد و سر آن داریم که دنیا را به صلح بکشانیم.

صدیقی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: از افتخارات پرستاران است که روز تولد حضرت زینب به نام آن‌ها نامگذاری شده است و آن‌ها مانند حضرت زینب که پرستار امام چهارم بودند، یار دردمندان و بیماران هستند.

وی همچنین شهادت تیمسار صیاد شیرازی و آیت‌الله محمدباقر صدر را تسلیت گفت.

صدیقی همچنین در خطبه‌های امروز به ذکر اسراری از نماز طبق آیات و روایات پرداخت و در اوصاف مومنین گفت: مومن باید دل‌ها را زنده کند و نویدبخش و امیدآفرین باشد. مومن انسان‌ها را از بیماری‌های اخلاقی، مهلک و مرگبار نجات می‌دهد و اگر فردی غم‌زده باشد آن مومن را می‌بیند غم‌هایش از دل می‌رود.

وی در ادامه بر وجود طهارت در نماز تاکید کرد و از نمازگزاران خواست در نماز خود متوجه این مساله باشند که در پیشگاه خداوند سخن می‌گویند و به معانی نماز توجه کنند.

کد خبر 131709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز