همشهری آنلاین: «علی الدباغ» سخنگوی دولت عراق گفت که شورای وزیران متعهد به اجرای تصمیم پیشین مبنی بر منع فعالیت گروهک تروریستی منافقین تا حداکثر پایان سال جاری و ضرورت بیرون کردن آنها از عراق است.

سخنگوی دولت عراق

به دنبال درگیری‌های اخیر در اردوگاه اشرف، حکومت عراق دوشنبه اعلام کرد اعضای گروهک منافقین باید تا پایان سال جاری این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «علی الدباغ» سخنگوی دولت عراق گفت که شورای وزیران متعهد به اجرای تصمیم پیشین مبنی بر منع فعالیت گروهک تروریستی منافقین تا حداکثر پایان سال جاری و ضرورت بیرون کردن آنها از عراق است.

وی گفت که شورای وزیران عراق تصمیم گرفته که با بهره‌گیری از کلیه ابزارها از جمله سیاسی، دیپلماتیک و همکاری با سازمان ملل متحد و سازمان‌های جهانی منافقین را بیرون کند.

به گزارش ایلنا، یکی از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق چندی پیش، فشار شدید آمریکا را مانع اصلی عدم اخراج منافقین از خاک این کشور عنوان کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «النخیل» گزارش داد که «جمعه العطوانی» تصریح کرده است : «حضور این گروهک در مرز ایران به طرح‌های آمریکا خدمت می‌کند ولی به عراق ضرر می‌رساند و در قانون اساسی به صورت واضح و صراحتا تاکید شده که عراق نمی‌تواند پایگاه یا گذرگاهی برای تجاوز گروه‌های تروریستی به کشورهای همسایه باشد.»

وی افزود: «حضور این گروهک در عراق، نقض آشکار قانون اساسی است و ابزار خوبی برای اجرای طرح‌های آمریکا به شمار می‌آید، لیکن ضعف دولت عراق و برخی از عوامل سیاسی سبب عدم مقاومت در برابر این فشارها شده است.»

 

کد خبر 132148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز