همشهری آنلاین: درخواست بیش از 3 هزار نفر از اعضا گروهک تروریستی منافقین برای پناهندگی فردی، این گروهک را در آستانه انحلال قرار داده است.

بیش از ۳ هزار نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین که تهدید به اخراج از عراق شده‌اند از سازمان ملل متحد درخواست پناهندگی کردند.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی «میامی هرالد» در مطلبی به نقل از دیپلمات‌های غربی و مقامات سازمان ملل متحد نوشت: بیش از ۳ هزار عضو اعضای گروهک تروریستی منافقین که ۳۱ دسامبر تهدید به اخراج از عراق شده‌اند از سازمان ملل متحد درخواست پناهندگی کرده‌اند؛ اقدامی که می‌تواند یکی از مشکلات بین المللی عراق از دوران صدام حسین را برطرف سازد.

دفتر کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در این باره اعلام کرد: درخواست ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضا و ساکنین کمپ اشرف را که طی یک ماه گذشته دریافت شده را بررسی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هر چند سازمان پناهندگی سازمان ملل متحد خواستار جدا شدن این افراد از گروه‌شان نیست بااین حال در بیانیه اخیر خود اعلام کرده است که پناهندگی صرفا به افراد داده می‌شود نه به کل گروه. در واقع به نظر می‌رسد که اعضا گروهک تروریستی منافقین در آستانه پذیرش درخواست جیمز جفری، نماینده آمریکا مبنی بر منحل کردن این سازمان به عنوان سازمان نظامی قرار دارند.

به نوشته روزنامه میامی هرالد، تا همین اواخر گروهک تروریستی منافقین بر دریافت پناهندگی گروهی اصرار داشت اما پس از مذاکرات میان استران استیونسون، یکی از نمایندگان پارلمان اروپا با آنتونیو گوترس، کمیسریای پناهندگی سازمان ملل متحد در ژنو آن‌ها موضع خود را تغییر دادند.

 

کد خبر 147404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز