رئیس مجلس ‌شورای اسلامی موضع قدرت‌های بین‌المللی را در قبال تحولات منطقه "مزوّرانه " خواند.

ابراهیم جعفری عضو پارلمان عراق و نخست‌وزیر سابق این ‌کشور عصر روز گذشته (دوشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اوضاع منطقه مهمترین محور گفت‌وگو و تبادل نظر طرفین در این دیدار بود.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به فرصت‌ها و امکانات فراوان دو کشور برای تقویت تحکیم مناسبات دوستانه خود، تأکید کرد: همکاری‌های پارلمانی نقشی بسیار مهم در تسریع روند پیشرفت مناسبات و رفع مشکلات دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه دفاع از انقلاب‌های مردمی در منطقه به ویژه ملت بحرین را یک وظیفه اسلامی خواند و افزود: باید از تمام فرصت‌ها برای دفاع از حرکت‌های مردمی در منطقه استفاده کرد.

رئیس مجلس در همین زمینه نقش مجالس و همکاری‌های پارلمانی را بسیار مهم برشمرد و موضع قدرت‌های بین‌المللی را در قبال تحولات منطقه مزوّرانه خواند.

در ادامه این ملاقات "ابراهیم جعفری " عضو پارلمان عراق و نخست‌وزیر سابق این کشور بر اهمیت توسعه و گسترش در همکاری‌های برادرانه فی‎مابین تأکید کرد و افزود: دولت و ملت عراق خواستار توسعه مناسبات دوستانه فی‎مابین در همه زمینه‌هاست.

وی در ادامه اوضاع امنیتی و سیاسی عراق را بسیار بهتر از گذشته خواند و تصریح کرد: روند بهبود اوضاع عراق و استقرار آرامش و امنیت در عراق بسیار امیدوارکننده است.

عضو پارلمان عراق و نخست‌وزیر سابق این کشور در ادامه به تحولات بحرین اشاره کرد و متذکر شد: ملت مسلمان بحرین در مرحله جدیدی از حیات سیاسی - اجتماعی به سر می‌برند و چشم‌انداز اوضاع در این کشور بسیار مناسب و روشن است.

وی همچنین گفت: مسلمانان باید به مصائب ملت بحرین توجه کنند و اجازه ندهند این روند ادامه یابد.

نخست‌‌وزیر سابق عراق تحولات بحرین را رسوایی بزرگی برای برخی حکومت‌های منطقه‌ و قدرت‌های بین‌المللی دانست.

 

کد خبر 132799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز