چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق با اشاره به حق ائتلاف اتحاد ملی برای مطرح کردن درخواست انحلال پارلمان در صورت ناکارامد بودن، از سقوط کابینه و استعفای خود در صورت منحل شدن پارلمان خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه السومریه نیوز، نوری المالکی گفت : ائتلاف اتحاد ملی که 159 کرسی در پارلمان عراق دارد در صورت بیهوده بودن پارلمان، درخواست انحلال آن را ارائه کند که در این صورت گزینه‌ای در برابر من جز استعفا وجود ندارد و به دنبال آن کابینه و پارلمان سقوط می‌کند.

 مالکی با اشاره به مهلت صد روزه وی به وزیران برای بهبود اوضاع وزارتخانه متبوع آنها اعلام کرد: برخی سیاستمداران این فرصت را مربوط به دولت می‌دانند در حالی که همه گروهها و فراکسیونهای سیاسی باید به مسئولیت خود عمل کنند، زیرا وزیران نماینده آنها هستند و شکست هر وزیر مساوی شکست فراکسیون و فهرست مربوطه آنهاست.

 نخست وزیر عراق درباره واقعه زندان مبارزه با تروریسم گفت: دراین قضیه سهل انگاری شده است که نیازمند تحقیقات گسترده است که طرفهای مقصر پس از انجام تحقیقات کامل مشخص خواهند شد.باید درباره همدستی برای ورود سلاح به داخل زندان تحقیق مفصلی انجام شد.

 مالکی درباره وزارتخانه‌های امنیتی تصریح کرد: وزارت دفاع حق فهرست العراقیه نیست، بلکه حق سنی‌ها و وزارت کشور  حق شیعیان است. من به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح حق دارم تیمی را که با آن کار می‌کنم، برگزینم.

کد خبر 134733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز