لندن: گروهی از محققان طرفدار استفاده از سلول‌های بنیادین در علم پزشکی قصد دارند با استفاده از 2‌ هزار دندان شیری، یک کاخ بسازند.

این محققان اکنون در حال جمع‌آوری دندان‌های شیری هستند و این کاخ که بیش از 2‌متر ارتفاع خواهد داشت در یک گردهمایی سلول‌های بنیادین به نمایش در می‌آید. از کودکان خردسال خواسته شده که دندان های شیری خود را که افتاده‌اند، به مجریان این طرح موسوم به «کاخ مرجانی» هدیه دهند. طراحان این کاخ اعلام کرده‌اند با ساخت این مدل قصد دارند که دانش مردم درباره سلول‌های بنیادین بزرگسالان را افزایش دهند. پالپ دندان یک منبع کوچک برای استخراج سلول‌های بنیادین در افراد بزرگسال است. برخی دانشمندان در تلاش برای ساخت دندان‌های جدید به این روش هستند.

حراج آنلاین ناو هواپیمابر

لندن: وزارت دفاع انگلیس در اجرای بخشی از طرح جبران کاهش بودجه خود یک ناو هواپیمابر قدیمی این کشور را در یک پایگاه اینترنتی به حراج گذاشت. ناو هواپیمابر اچ‌ام‌اس آرک پس از 25‌سال فعالیت 2‌هفته پیش بازنشسته شد و اکنون مقام‌های وزارت دفاع قصد دارند با فروش آن در این حراجی بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنند. تجهیزات حساس و راهبردی این ناو برای فروش برداشته شده و اکنون آماده فروش است. مقام‌های وزارت دفاع عقیده دارند که این ناو می‌تواند برای افتتاح مکان‌های تفریحی مانند رستوران مورد استفاده قرار گیرد. شرکت‌کنندگان در این حراجی باید برای خرید، یک فرم ویژه را امضا کنند و نسبت به رعایت قوانین خرید این ناو تعهد دهند.

سرکار گذاشتن کاربران با دروغ آوریل

برلین: شرکت گوگل با یک دروغ، میلیون‌ها کاربر سرویس پست الکترونیکی خود را سر کار گذاشت. این شرکت با ایجاد بخشی به نام Gmail Motion به کاربران خود از افتتاح امکان جدیدی خبر داد و اعلام کرد که افراد می‌توانند از این به بعد حساب پست الکترونیکی خود را با استفاده از حرکات بدن کنترل کنند. در این صفحه حتی یک ویدئو و فایل‌های راهنما هم برای آموزش حرکات لازم قرار گرفته است. در این صفحه اعلام شده حرکات مورد نیاز این سرویس ساده هستند و برای همه افراد با هر سطح توانایی حرکتی قابل استفاده به حساب می‌آید. میلیون‌ها کاربر خوش خیال البته پس از کلیک‌کردن برای فعال شدن این امکان جدید متوجه شدند که این مسئله دروغ اول آوریل شرکت گوگل بوده است.

خطاطی بدون کمک دست

پکن: یک هنرمند چینی قادر است آثار خود را با نگه داشتن قلم‌مو به وسیله 43 قسمت بدنش خلق کند. آقای کائو روئیکین که 44‌سال سن دارد می‌تواند قلم‌مو را با اعضای مختلف بدن خود از جمله چشم‌ها،گوش‌ها و انگشتان پایش نگه دارد و خطاطی کند.

این مرد چینی از زمانی که 6‌سال داشته تمرین خطاطی سنتی چین را شروع کرده و اکنون با استفاده از برنامه‌های ویژه خود قصد دارد قدرت خود در این زمینه را به مردم نشان دهد. آقای روئیکین می‌گوید ایده انجام این کار پس از آموزش خطاطی به یکی از شاگردان معلولش به ذهنش رسیده است و اکنون با تمرین‌های مداوم می‌تواند با استفاده از 43‌قسمت بدن خود خطاطی کند. وی می‌گوید با ابداع روش‌های جدید او، معلولان می‌توانند به سرعت خطاطی سنتی چین را فرا بگیرند.

کد خبر 131168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز