هانوی: ده‌ها امدادگر در ویتنام برای نجات یک لاک‌پشت غول‌پیکر که در این کشور از احترام خاصی برخوردار است واردعمل شدند.

turtle

turtle

در حالی که هزاران نفر از مردم برای تماشای این عملیات در اطراف دریاچه‌ای در پایتخت این کشور جمع شده بودند 50 امدادگر به زحمت توانستند این لاک‌پشت را برای مراقبت‌های پزشکی به ساحل منتقل کنند. این لاک‌پشت که 100‌سال سن دارد دچار جراحت‌هایی در گردن و پایش شده و به‌همین خاطر، نجات او یکی از موضوع‌های جنجالی رسانه‌های ویتنام در ماه‌های گذشته بوده است.

در فرهنگ مردم ویتنام، لاک‌پشت جایگاه خاصی دارد و یکی از نمادهای این کشور به‌حساب می‌آید. ماه گذشته هم صدها نفر تلاش کردند تا محل زندگی این لاک‌پشت کمیاب را پاکسازی کنند.

انتقال خودروی طلایی به پارکینگ

پکن: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی چین یک خودروی طلایی را که برای تبلیغات در خیابان پارک شده بود به پارکینگ منتقل کردند. قضیه از این قرار است که مسئولان فروشگاهی در این کشور برای جلب توجه مشتری‌ها بدنه یک خودرو را با استفاده از ورقه‌هایی به رنگ طلا پوشاندند و آن را در مقابل محل کسب و کار خود پارک کردند. این خودروی طلایی بسیار سریع جنجالی شد و به خاطر هجوم مردم برای تماشای آن، ترافیک سنگینی خیابان‌های اطراف این فروشگاه را فرا گرفت. ماموران پلیس پس از کشف علت شلوغی، این خودرو را به خاطر نداشتن پلاک و پرداخت نشدن عوارض توقیف و به پارکینگ منتقل کردند. مسئولان پلیس اعلام کرده‌اند که مسئولان فروشگاه فقط پس از پرداخت جریمه می‌توانند این خودروی طلایی قلابی را پس بگیرند.

جنجال جاکلیدی‌های جدید در چین

پکن: رواج یک نوع جا کلیدی جدید در چین این روزها حسابی جنجالی شده و انتقاد گروه‌های حامی حیوانات را به دنبال داشته است. در این جا کلیدی‌های جدید که به عنوان «جاکلیدی‌های زنده» معروف شده‌اند لاک‌پشت‌های کوچک برزیلی یا ماهی‌ها مجبور هستند در آب بسیار کم زندگی کنند. این جا کلیدی‌ها چند وقتی است که در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های مترو به فروش می‌رسند و گروه‌های حامی حیوانات در چین خواستار مقابله دولت این کشور با این مسئله شده‌اند. گروهی از مردم چین همراه داشتن لاک‌پشت یا ماهی را عامل خوش‌شانسی برای خود می‌دانند و به همین خاطر بازار فروشندگان این جا کلیدی‌ها داغ است. گروهی از فعالان اجتماعی با خرید این جاکلیدی‌ها سعی می‌کنند این حیوانات را آزاد کنند.

خلق آثار هنری با استفاده از میخ

لندن: یک مرد انگلیسی برای خلق آثار هنری خود فقط از میخ و چکش استفاده می‌کند. مارکوس لیواین که از دانشگاه هنر یورکشایر فارغ‌التحصیل شده، مدتی است که خلق آثار هنری خود را با استفاده از میخ شروع کرده و به عنوان نمونه برای یکی از تابلوهای خود بیش از 50‌هزار میخ به کار برده است. خلق تابلوهای لیواین با تکنیک خاص در برخی مواقع چندین ماه زمان می‌برد اما افراد زیادی اکنون طرفدار آثار او هستند. این مرد انگلیسی برای خلق این آثار از ورق‌های چوبی بزرگ استفاده می‌کند و برای رسیدن به طرح‌های مورد نظرش میخ‌ها را با ارتفاع‌های متفاوت چکش‌کاری می‌کند. علاوه بر این در برخی مواقع او از روش خاص کج‌کردن سر میخ‌ها برای رسیدن به شکل مورد نظر خود استفاده می‌کند.

کد خبر 131425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز