هنگ‌کنگ: نقاشی یک هنرمند چینی با فروش به قیمت بیش از 10‌میلیون دلار رکورد تازه‌ای در حراج آثار هنری معاصر چین بر جای گذاشت.

تابلو نقاشی «عشق همیشه ماندگار» رکورد آثار هنر معاصر چین را که پیش از این متعلق به اثری با قیمت 9‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دلار بود، شکست. این نقاشی اثر شانگ ژیائوگانگ یکی از 105‌اثری بود که در حراج ساتبی در هنگ‌کنگ توسط یک مجموعه‌دار بلژیکی برای فروش ارائه شد. آثار ارائه‌شده در این حراجی در مجموع به قیمت حدود ۵۵‌میلیون دلار به فروش رفت که بیش از 3‌برابر میزان مورد انتظار بود. رکورد دار نقاشی‌های معاصر چین پیش از این تابلوی اثر زنگ فانژی بود که در سال ۲۰۰۸‌در هنگ‌کنگ به‌فروش رسید.

نجات معجزه‌آسای زن استرالیایی از مرگ

ملبورن: یک زن استرالیایی از سقوط با خودروی خود از طبقه ششم یک پارکینگ طبقاتی به‌صورت معجزه‌آسایی جان سالم به در برد. این زن 41‌ساله به علت بی‌دقتی در هنگام رانندگی با خودروی خود از گاردریل‌های این پارکینگ عبور و سقوط کرد. اهالی منطقه از شدت صدای برخورد خودرو با زمین حیرت‌زده شدند اما حیرت آورتر از آن، زنده‌ماندن این راننده زن بود که راهی بیمارستان شد. به گفته مقام‌های پلیس این راننده خوش‌اقبال فقط دچار جراحت کوچکی در ناحیه سرش شده است و به احتمال زیاد به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شود. مقام‌های پلیس اعلام کرده‌اند در حال تحقیق هستند تا علت متوقف نشدن خودرو در هنگام برخورد با حفاظ‌های پارکینگ را گزارش کنند.

بکسل کردن با الاغ برای اعتراض

پکن: یک مرد چینی برای اعتراض به کیفیت پایین خدمات پس از فروش، خودروی گرانقیمت خود را به وسیله دو الاغ تا جلوی نمایندگی یک شرکت خودروسازی معروف بکسل کرد. این مرد چینی خودروی شاسی بلند خود را در سال 2010 از نمایندگی یک کارخانه خودروسازی خارجی به قیمت 304‌هزار دلار خریداری کرد اما می گوید نمایندگی این شرکت نتوانسته است تاکنون عیب خودروی او را برطرف کند. گفته می‌شود خودروی این مرد تاکنون 6‌بار دچار مشکل شده و حتی تعویض کامل موتور هم نتوانسته است ماجرا را حل و فصل کند. اجاره‌کردن 2 الاغ برای بکسل‌کردن این خودرو باعث جلب توجه گسترده رسانه‌ها شده است. چند وقت پیش هم یک مرد چینی دیگر در مورد مشابهی خودروی لامبورگینی خود را به وسیله پتک تخریب کرد.

آموزش گاو برای پرش مانند اسب

برلین: دختری در آلمان یک گاو را برای پرش از روی موانع، مانند اسب‌های مسابقه آموزش داده است. این دختر 15‌ساله که در یک منطقه روستایی زندگی می‌کند همیشه آرزوی داشتن یک اسب چابک را داشته است اما والدین او همواره با این مسئله مخالفت کرده‌اند. به همین خاطر رجینا‌مایر تصمیم گرفت که یکی از گاوهای مزرعه خانواده خود را طوری آموزش دهد که مانند اسب بتواند رفتار کند. پس از صدها ساعت تمرین اکنون این گاو سنگین وزن به این دختر مانند یک اسب سواری می‌دهد و قادر است از روی موانع نصب شده به ارتفاع بیش از یک متر بپرد. این دختر می‌گوید او و گاوش بسیار با هم صمیمی هستند و او برای آموزش پرش با مسئولان چند شرکت بین المللی پرورش اسب‌های مسابقه مشورت کرده است.

کد خبر 131528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز