پاریس: ماموران پلیس فرانسه جواهرات به سرقت رفته از یک جواهرفروشی را در چاه فاضلابی در حومه پاریس کشف کردند.

Jewelry in Paris Sewer

مقام‌های پلیس فرانسه اعلام کردند که 19‌انگشتر و 3‌جفت گوشواره در مجموع به ارزش بیش از 19‌میلیون دلار در کیسه پلاستیکی در این چاه فاضلاب کشف شده است. این جواهرات بخشی از اموال دزدیده شده از فروشگاه هری‌وینستون در سال 2008‌به حساب می‌آید. سرقت مسلحانه از این فروشگاه در زمان خود جنجال بسیاری به پا کرد. گفته می‌شود 4‌مرد مسلح در آن سال، جواهراتی به ارزش بیش از 85‌میلیون یورو را از این جواهرفروشی سرقت کردند که هنوز سرنوشت مابقی آن مشخص نیست. این سرقت یکی از بزرگ‌ترین دزدی‌های چند دهه اخیر فرانسه به‌حساب می‌آید.

کوچک‌ترین مرد جهان تغییر می‌کند

مانیل: یک نوجوان فیلیپینی به‌زودی با رسیدن به سن 18‌سالگی عنوان کوچک‌ترین مرد جهان را به‌دست می‌آورد. جونری بالاوینگ که در حال حاضر قدش 56‌سانتی‌متر است تا حدود 3‌ماه دیگر جشن تولد 18‌سالگی خود را برگزار می‌کند و در همان روز می‌تواند با یک رکوردشکنی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. این نوجوان فیلیپینی قدش 11‌سانتی‌متر از خاگندرا تاپا ماگار که اکنون عنوان کوچک‌ترین مرد جهان را در اختیار دارد کوتاه‌تر است و بعید است به‌زودی کسی بتواند رکورد او را بشکند. قد جونری بالاوینگ به اندازه قد یک بچه‌کوچک است و به خاطر وضعیت جسمانی‌اش هنوز نتوانسته است به مدرسه برود. او امیدوار است با رکوردشکنی زندگی بهتری داشته باشد.

حراج کتابخانه لی‌لی‌پوتی‌ها

لندن: مجموعه کتاب‌های کوچک کشف شده در انگلیس قرار است به‌زودی در یک حراجی به فروش برسند. این کتاب‌های بند انگشتی که در میان آنها کتاب‌های مشهور جهان هم دیده می‌شود به‌تازگی به صورت اتفاقی در یک خانه پیدا شدند و صاحبخانه قصد دارد آنها را به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برساند. کتاب‌های این کتابخانه با وجود کوچکی مشابه نسخه اصلی کتاب‌های منتشر شده در زمان خود هستند. کارشناسان حدس می‌زنند که این کتاب‌ها هفته آینده هر کدام به قیمت دست‌کم 2‌هزار پوند به فروش برسند. گفته می‌شود که چاپ کتاب‌های کوچک زمانی در انگلیس بسیار باب بوده است و چاپخانه‌ها تلاش می‌کردند با استفاده از آنها قدرت دستگاه‌های خود را به رخ دیگران بکشند.

صندلی بچه برای مرد 19‌ساله

کانبرا: ماموران پلیس استرالیا یک خودرو را به خاطر استفاده نکردن سرنشین 19‌ساله آن از صندلی بچه متوقف کردند. سرنشینان این خودرو در حال سفر به یک منطقه گردشگری بودند که خودروی آنها از سوی ماموران پلیس متوقف شد. ماموران پلیس فقط پس از دیدن گذرنامه سرنشینی که 67‌سانتی‌متر قد داشت متوجه شدند که او یک بچه نیست و بیشتر از 19‌سال سن دارد. خاگندرا تاپا ماگار،که اکنون در کتاب رکوردهای گینس عنوان کوچک‌ترین مرد جهان را دارد چندی وقتی است سفرهایش را به نقاط مختلف جهان برای امور خیریه شروع کرده است. ماموران پلیس استرالیا پس از فهمیدن موضوع به خاطر این اشتباه از آقای تاپا ماگار عذرخواهی کردند و چند عکس یادگاری با او هم نصیب‌شان شد.

کد خبر 130208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز